Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παρουσίαση της Frigoglass στην ΕΘΕ

Στη διανομή μερίσματος (0,14 ευρώ) αυξημένου κατά 40% για τη χρήση του 2004, καθώς και στη στρατηγική και τις προοπτικές ανάπτυξης του Ομίλου για τα επόμενα χρόνια, επικεντρώθηκε η σημερινή παρουσίαση της Frigoglass στην ΕΘΕ. Δείτε το αναλυτικό αρχείο της Παρουσίασης στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών.

Παρουσίαση της Frigoglass στην ΕΘΕ
Στη διανομή μερίσματος (0,14 ευρώ) αυξημένου κατά 40% για τη χρήση του 2004, καθώς και στη στρατηγική και τις προοπτικές ανάπτυξης του Ομίλου για τα επόμενα χρόνια, επικεντρώθηκε η σημερινή παρουσίαση της Frigoglass στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών. *

Την εταιρία εκπροσώπησαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας κ. Λόης Δημήτρης, ο Οικονομικός Διευθυντής του Ομίλου κ. Ταμπούρλος Πάνος και η Υπεύθυνη Επενδυτικών Σχέσεων κ. Λίλιαν Φίλιπς.

Σήμερα ο όμιλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον χώρο της επαγγελματικής ψύξης παγκοσμίως με διεθνή παρουσία πλην της Αμερικής και με πωλήσεις που ανέρχονται στα 340 εκ. ευρώ για το 2004.

Στο πελατολόγιό της συγκαταλέγονται πελάτες όπως η Coca-Cola, Heineken, Carlsberg, SAB-Miller, GlaxoSmithKline, Nestle.

Κύριος στόχος για το 2004 ήταν η επικέντρωση στις κύριες δραστηριότητες του Ομίλου, που είναι η Ψύξη και το Γυαλί, οι οποίες συνέχισαν να αναπτύσονται, επεκτεινόμενες σε νέες αγορές και πρωτοπορώντας στον τομέα της τεχνολογίας.

Σημαντικές επιτυχίες τη χρονιά που πέρασε ήταν η βελτιστοποίηση της παραγωγής και η βελτίωση της διαχείρισης κόστους, που αντιστάθμισαν τις ιδιαίτερα αυξημένες τιμές των πρώτων υλών. Η ρευστότητα ενισχύθηκε κυρίως λόγω της καλύτερης διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης.

Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε κατά 6,7% στα 100.6 εκ. ευρώ και ο μέσος φορολογικός συντελεστής μειώθηκε από 52,2% στα 41,4%.

Ο κλάδος της επαγγελματικής ψύξης παραμένει ο κύριος μοχλός ανάπτυξης του Ομίλου με συνολική αύξηση εργασιών των τελευταίων 6 ετών κατά 304%.

Το 2004 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,2%, αντιπροσωπεύοντας το 57% των συνολικών εσόδων του Ομίλου. Κύριο χαρακτηριστικό ήταν η αύξηση της πελατειακής βάσης κυρίως σε πελάτες της μπύρας (Carlsberg, Heineken, SAB Miller) κατά 46,4% και η αύξηση των πωλήσεων προς τους πελάτες μη αλκοολούχων ποτών και χυμών κατά 18%. Οι πωλήσεις προς τους εμφιαλωτές της Coca-Cola αυξήθηκαν κατά 14,9%.

Οι αγορές της Αυστραλίας/Ασίας σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη κυρίως λόγω αυξημένης ζήτησης σε νέα μοντέλα ψυγείων στην Αυστραλία, Μαλαισία και την Ινδονησία και κατευθύνθηκαν στους τομείς της μπίρας και αναψυκτικών με κυριότερο πελάτη την Coca-Cola Amatil.

Ο κλάδος της Νιγηρίας παρουσίασε ανάπτυξη την τελευταία τριετία κατά 35% σε τοπικό νόμισμα. Αντιμετώπισε μια σειρά από προκλήσεις το 2004, κυρίως λόγω αύξησης του κόστους ενέργειας και μεταφορικών, την περαιτέρω διολίσθηση του τοπικού νομίσματος (naira) κατά 14% σε σχέση με το ευρώ και την ανακατασκευή του κλιβάνου στο Guinea.

Παρ’ όλα αυτά οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια του 2004 σε τοπικό νόμισμα αυξήθηκαν κατά 18,2% με σημαντική άνοδο του όγκου πωλήσεων προς τους πελάτες της μπίρας (+39%), φαρμακευτικών προϊόντων(+18%) καθώς και των εξαγωγών προς τις χώρες τις Δυτικής Αφρικής (+137%).

Ο κλάδος της ρητίνης (Pet) παρουσίασε ανάπτυξη 21,5% την τελευταία τριετία. Το 2004 επωφελούμενη των υψηλότερων τιμών πώλησης του πολυεστέρα αύξησε τις πωλήσεις κατά 6,4%, παρά το κλείσιμο των εγκαταστάσεων για ένα μήνα για λόγους συντήρησης και αναβάθμισης.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της VPI είναι ότι παραμένει η μοναδική βιομηχανία κρυσταλλικής ρητίνης στα Βαλκάνια, ενώ σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία της είναι η αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα των χωρών τις Άπω Ανατολής και της Κίνας καθώς και η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών.

Ο δείκτης δανεισμός προς ιδία κεφάλαια ανέρχεται στο 0,85 βελτιωμένος σε σχέση με πέρυσι και η απόδοση παγίων στο 15,9% αυξημένη κατά 47,2% σε σχέση με το 2003. Τα κέρδη ανά μετοχή ανέρχονται στα 0,38 από 0,23 ευρώ αυξημένα κατά 67,5%.

Οι άξονες της στρατηγικής του Ομίλου βασίζονται στην Οργανική Ανάπτυξη και τη συνεχή αύξηση της Kερδοφορίας μέσω διαχείρισης των στοιχείων κόστους. Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Frigoglass είναι η πρωτοπορία, η υψηλή ποιότητα καθώς και οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Ο κ. Λόης τόνισε ότι: ”Oι προοπτικές ανάπτυξης της Frigoglass παραμένουν ισχυρές και σε συνδυασμό με τη βελτίωση της παραγωγικής και οικονομικής επίδοσης του Ομίλου μας επιτρέπουν να προτείνουμε μια αύξηση 40% του μερίσματος που θα καταβληθεί για τη χρήση του 2004”.

* Το αναλυτικό αρχείο της Παρουσίασης της Frigoglass στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών δημοσιεύεται στη Δεξιά Στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v