Κυπριακά growth stories: H Ocean Tankers

Τα ”κλειδωμένα” κέρδη-ρεκόρ βάση συμβολαίων, το ”χρυσάφι” των διπύθμενων πλοίων και ο ρόλος της οικογένειας Χατζηιωάννου στην Οcean Tankers που συγκαταλέγεται πλέον στον FTSE International της Σοφοκλέους.

Κυπριακά growth stories: H Ocean Tankers
του Στέφανου Κοτζαμάνη

Τα ”κλειδωμένα” κέρδη-ρεκόρ βάση συμβολαίων, το ”χρυσάφι” των διπύθμενων πλοίων και ο ρόλος της οικογένειας Χατζηιωάννου στην εισηγμένη του ΧΑΚ που συγκαταλέγεται πλέον στον FTSE International της Σοφοκλέους

Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η Ocean Tankers δηλώνει ότι θα αυξήσει τα κέρδη της κατά δώδεκα περίπου φορές και προβλέπει περαιτέρω άνοδο επιδόσεων στο μέλλον, υποστηρίζοντας ότι το απίστευτο αυτό growth είναι περίπου με ”μαθηματικό τρόπο” εξασφαλισμένο! Και αν τα ”μαθηματικά” δεν κάνουν λάθος, τότε το P/E θα γίνει μονοψήφιο και ο δείκτης P/E θα υποχωρήσει κάτω από τη μονάδα…

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Ocean Tankers εισήλθε πέρυσι στο ΧΑΚ διαθέτοντας 3 πλοία, που μέσα στο 2008 θα γίνουν 16, με απώτερο να φτάσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα έως και τα 25!

Το μεγάλο ”τίναγμα” έγινε τον περασμένο Οκτώβριο, όταν η εισηγμένη εταιρία έδωσε 231,5 εκατ. $ προκειμένου να εξαγοράσει οκτώ πλοία, τα οποία ουσιαστικά έχουν ναυλωμένα συμβόλαια για δέκα χρόνια με τον παγκοσμίου φήμης ρωσικό Όμιλο, Lukoil.

Από τα 16 λοιπόν πλοία που διαθέτει ή έχει παραγγείλει η Ocean Tankers, τα οκτώ είναι ναυλωμένα για μια δεκαετία και τα υπόλοιπα λειτουργούν με βραχύτερες συμβάσεις μεταξύ ενός και τριών ετών.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι στα ναυλωμένα πλοία, είναι εξασφαλισμένο και προβλέψιμο το σύνολο των εσόδων, όπως επίσης και το 75%-80% περίπου του συνολικού κόστους (έξοδα πληρώματος, κόστος ασφάλισης, κ.λπ.).

Το ”κλειδί της επιτυχίας

Το ”κλειδί της επιτυχίας” για την Ocean Tankers έγκειται στο γεγονός ότι επένδυσε από νωρίς στα διπύθμενα πλοία, που σήμερα αποτελούν μόνο το 20% των tankers και που από την 1η Ιανουαρίου του 2008 θα απαγορεύεται να ελλιμενίζονται σε λιμάνια της Ευρώπης και των ΗΠΑ τα μονοπύθμενα πλοία (το υπόλοιπο 80%).

Αποτέλεσμα της όλης αυτής κίνησης είναι να καρπωθεί η Ocean Tankers πολύ υψηλές υπεραξίες σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς οι τρέχουσες αξίες των πλοίων είναι σήμερα πολύ υψηλότερες από το κόστος κτήσης.

Οι προβλέψεις της Ocean Tankers για τη διετία 2007-2008 είναι όντως εντυπωσιακές. Σε ότι αφορά τα καθαρά κέρδη, από το 1,74 εκατ. $ πέρυσι, για φέτος εκτιμάται επίδοση 3,7 εκατ. και για το 2008 22,73 εκατ. $ (!)

Ακόμη πιο εντυπωσιακές είναι οι προβλεπόμενες μεταβολές στα ίδια κεφάλαια της εισηγμένης εταιρίας που από 34 εκατ. $ το 2006, αναμένεται να αυξηθούν φέτος στα 70 εκατ. και να εκτιναχθούν στο τέλος του 2008 στα 152 εκατ. $.

Η τόσο μεγάλη άνοδος θα προέλθει από επανεπένδυση κερδών, από ανοδική επανεκτίμηση της τρέχουσας αξίας των πλοίων και κατά 35,5 εκατ. από σχεδιαζόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με καταβολή μετρητών, στις αρχές του 2008.

Στο βαθμό που οι σχετικές προβλέψεις επιβεβαιωθούν στην πράξη, τότε στο τέλος του 2008 το P/E της μετοχής θα υποχωρήσει στο 10,3 και ο δείκτης P/BV στο 1,5. Ακόμη πιο ελκυστικοί δείκτες προβλέπονται για τα επόμενα χρόνια, καθώς το 2009 θα λειτουργήσει το σύνολο του στόλου σε δωδεκάμηνη βάση και από το 2009 το κόστος χρηματοδότησης θα αρχίσει σταδιακά να αποκλιμακώνεται.

Το placement, η οικογένεια Χατζηιωάννου και οι τράπεζες

Ο βασικός μέτοχος και πρόεδρος της Ocean Tankers κ. Μιχάλης Ιωαννίδης διαθέτει εμπειρία αρκετών δεκαετιών στο ναυτιλιακό κλάδο, κάνοντας καριέρα στο γνωστό Όμιλο Χατζηιωάννου. Παρά την αυτόνομη πλέον δράση του, οι σχέσεις παραμένουν εξαιρετικές, με την οικογένεια Χατζηιωάννου να κατέχει το 11% της Ocean Tankers και να προτίθεται να αυξήσει το ποσοστό της γύρω στο 16% μετά και την ολοκλήρωση της επικείμενης αύξησης κεφαλαίου.

Ο κ. Ιωαννίδης προτίθεται να μειώσει το ποσοστό του από το 70% που είναι σήμερα γύρω στο 55%, είτε προχωρώντας σε κάποιο placement, είτε ρευστοποιώντας δικαιώματα. Ο ίδιος πάντως, έχει ήδη καταβάλλει στην εισηγμένη ένα μεγάλο ποσό χρημάτων προκειμένου να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις του 2007 και ενδεχομένως ένα τμήμα αυτών να το κεφαλαιοποιήσει μέσω της δρομολογούμενης αύξησης κεφαλαίου.

Στο μετοχολόγιο της Ocean Tankers περιλαμβάνονται και οι δύο μεγαλύτεροι τραπεζικοί Όμιλοι της Κύπρου: Η Marfin Popular Bank με 5% και η Τράπεζα Κύπρου με 3,5% που προτίθεται μάλιστα να αυξήσει το μερίδιό της στο 5% μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v