Lex: Προβλέψεις κερδοφορίας

Όποιον καπνιστή και αν ρωτήσετε, θα σας πει πόσο δύσκολο είναι να κόψει κανείς τις κακές συνήθειες. Δεν είναι λιγότερο επίπονο για τις εταιρίες που έχουν εθιστεί στο να δίνουν λεπτομερείς προβλέψεις για τα αποτελέσματα του επόμενου τριμήνου στις αγορές.

Όποιον καπνιστή και αν ρωτήσετε, θα σας πει πόσο δύσκολο είναι να κόψει κανείς τις κακές συνήθειες. Δεν είναι λιγότερο επίπονο για τις εταιρίες που έχουν εθιστεί στο να δίνουν λεπτομερείς προβλέψεις για τα αποτελέσματα του επόμενου τριμήνου στις αγορές.

Το ”παιχνίδι” των προβλέψεων έχει ξεκάθαρα ρίσκα. Μπορεί να ενισχύσει την επιχειρηματική αντίληψη βραχυπρόθεσμου ορίζοντα, καθώς οι εταιρίες θα αγχώνονται να ευθυγραμμιστούν με τις εκτιμήσεις τους για το τρίμηνο. Η μείωση των διαφημιστικών δαπανών, για παράδειγμα, είναι μια εύκολη λύση, αλλά ενδέχεται να πλήξει την δύναμη του εμπορικού σήματος, μακροπρόθεσμα.

Οι προβλέψεις κερδοφορίας ενδέχεται επίσης να ενθαρρύνουν τους επενδυτές να επικεντρώνονται υπερβολικά στα μεγέθη της κερδοφορίας τριμήνου (τα οποία επηρεάζονται από μη-λειτουργικούς παράγοντες όπως η φορολογία και οι ρευστοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων) αντί για τα σημαντικά μεγέθη όπως οι ταμειακές ροές.

Ακόμη και τα υποτιθέμενα οφέλη της μικρότερης μεταβλητότητας στην τιμή της μετοχής ή οι υψηλότερες αποτιμήσεις για τις εταιρίες που κάνουν προβλέψεις κερδών τριμήνου είναι απατηλά, σύμφωνα με ανάλυση της McKinsey. Θα ήταν καλύτερο για τις επιχειρήσεις να δίνουν μακροπρόθεσμους στόχους για αύξηση των εσόδων, καθώς και την άποψή τους για την πορεία των περιθωρίων κερδοφορίας και του κόστους, μεγέθη που δύσκολα μπορούν να προβλεφθούν από εξωεταιρικούς παράγοντες.

Το ερώτημα είναι πώς μπορεί μια εταιρία να σταματήσει να δημοσιοποιεί προβλέψεις, χωρίς να υποστεί την έντονη κριτική των αναλυτών και των επενδυτών που λατρεύουν τη μεταβλητότητα που δημιουργούν οι προβλέψεις στην τιμή της μετοχής, την περίοδο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, εάν η εταιρία δεν έχει ευθυγραμμιστεί με τις προσδοκίες.

Ένας τρόπος είναι να αναγκασθεί μια εταιρία να το κάνει. Η Ford και η General Motors σταμάτησαν να προβλέπουν τα αποτελέσματα τριμήνου, καθώς περιβάλλονται από αβεβαιότητα. Τα κέρδη τριμήνου ωχριούν μπροστά στο βασικό ζήτημα του αν, και σε ποια μορφή, θα καταφέρουν να επιβιώσουν μακροπρόθεσμα. Άλλες εταιρίες όπως η Google και η New York Stock Exchange απέκλεισαν το ενδεχόμενο δημοσιοποίησης προβλέψεων για κέρδη τριμήνου από την αρχή.

Για τις εταιρίες που έχουν ήδη εμπλακεί στο παιχνίδι των προβλέψεων κερδοφορίας, η αλλαγή θα είναι επίπονη. Όμως θα ήταν χρήσιμη για την αγορά μια αλλαγή πολιτικής από έναν κολοσσό όπως η General Electric. Μια τέτοια εξέλιξη θα παρείχε κάλυψη και στις υπόλοιπες εταιρίες που θα αποφάσιζαν μια ανάλογη κίνηση.

© The Financial Times Limited 2006. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v