Lex: Nokia

Η καθοδήγηση για τα αποτελέσματα τριμήνου αποτελεί ξεκάθαρη βλακεία. Τον Ιούλιο, η Nokia προειδοποίησε ότι τα κέρδη τρίτου τριμήνου θα διαμορφώνονταν χαμηλότερα από τις προσδοκίες. Το Σεπτέμβριο, ενίσχυσε και πάλι τις εκτιμήσεις της. Την Πέμπτη, πέτυχε το στόχο της αλλά οι μετοχές της ”βούλιαξαν” 5% χαμηλότερα. Η φινλανδική εταιρία πράττει σοφά, αποφασίζοντας τα κρατά το στόμα της κλειστό από εδώ και στο εξής.

Η καθοδήγηση για τα αποτελέσματα τριμήνου αποτελεί ξεκάθαρη βλακεία. Τον Ιούλιο, η Nokia προειδοποίησε ότι τα κέρδη τρίτου τριμήνου θα διαμορφώνονταν χαμηλότερα από τις προσδοκίες. Το Σεπτέμβριο, ενίσχυσε και πάλι τις εκτιμήσεις της. Την Πέμπτη, πέτυχε το στόχο της αλλά οι μετοχές της ”βούλιαξαν” 5% χαμηλότερα. Η φινλανδική εταιρία πράττει σοφά, αποφασίζοντας τα κρατά το στόμα της κλειστό από εδώ και στο εξής.

Οι συζητήσεις στην αγορά επικεντρώνονται ακόμη στο αν η Nokia θα γίνει μια ”φυσιολογική” εταιρία καταναλωτικών ηλεκτρικών ειδών. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων των κινητών κατά 20% εφέτος είναι εξαιρετική. Το μερίδιο αγοράς, που σταθεροποιείται στο 32% δεν είναι άσχημο. Οπότε, οι απαισιόδοξοι για την εταιρία θα πρέπει να επικεντρωθούν στην τιμολογιακή της πολιτική και τα περιθώρια κερδοφορίας. Οι μέσες τιμές πώλησης υποχώρησαν κατά 6% σε ετήσια βάση.

Η μεταστροφή προς τους φτωχότερους πελάτες στις αναδυόμενες αγορές δεν μπορείς να αντισταθμιστεί από τις πωλήσεις εντυπωσιακότερων μοντέλων κινητών στις ανεπτυγμένες αγορές. Στο τέταρτο τρίμηνο, και αφού έχει πουλήσει και το δισεκατομμυριοστό κινητό τηλέφωνο, η μέση τιμή πώλησης για τη Nokia ενδέχεται να υποχωρήσει κάτω από τα 100 δολάρια.

Αυτό σημαίνει συρρίκνωση των περιθωρίων κερδοφορίας. Τα ακαθάριστα περιθώρια κερδοφορίας μειώθηκαν κατά 180 μονάδες βάσης εφέτος. Τα λειτουργικά περιθώρια ενισχύθηκαν οριακά, αλλά η Nokia δεν μπορεί να επιζήσει με περικοπές στα κόστη έρευνας και marketing. Ο στόχος της για ενίσχυση των περιθωρίων από το 14% στο 17% φαίνεται δύσκολος.

Ωστόσο, είναι τόσο κακή μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση με κυρίαρχη θέση στην αγορά και ορθολογικότερα περιθώρια κερδοφορίας;

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v