NY Times: Επί πληρωμή η ανάγνωση της αρθρογραφίας

Οι βασικοί αρθρογράφοι των New York Times είναι από τις ”φωνές” με τη μεγαλύτερη επιρροή στην αμερικανική δημοσιογραφία. Από την αρχή της εβδομάδας, η εφημερίδα θα μάθει εάν οι αναγνώστες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να τους διαβάσουν. Την Κυριακή, τα άρθρα τους αποσύρθηκαν από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας και οι αναγνώστες καλούνται να καταβάλλουν τίμημα 49,95 δολαρίων ετησίως για να τα διαβάζουν.

του Joshua Chaffin

Οι βασικοί αρθρογράφοι των New York Times είναι από τις ”φωνές” με τη μεγαλύτερη επιρροή στην αμερικανική δημοσιογραφία. Από την αρχή της εβδομάδας, η εφημερίδα θα μάθει εάν οι αναγνώστες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να τους διαβάσουν.

Την Κυριακή, τα άρθρα τους αποσύρθηκαν από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας και οι αναγνώστες καλούνται να καταβάλλουν τίμημα 49,95 δολαρίων ετησίως για να τα διαβάζουν. Με αυτά τα χρήματα οι συνδρομητές στο TimeSelect, τη νέα υπηρεσία, θα έχουν πρόσβαση και στα αρχεία της εφημερίδας από το 1851.

Ο Martin Nisenholtz, επικεφαλής των ψηφιακών δραστηριοτήτων της New York Times Company, χαρακτήρισε την κίνηση ως μια μέθοδο πρόσθεσης νέων ροών εσόδων για να διασφαλιστεί η επιχείρηση από πιθανές δυσκολίες στη διαφημιστική αγορά.

Όμως, εκτός από το crash test στη δημοτικότητα του Thomas Friedman και του Maureen Dowd, η υπηρεσία TimeSelect ενδέχεται να αποτελέσει σταθμό στην προσπάθεια του κλάδου των εφημερίδων να ενσωματωθεί στην ψηφιακή εποχή.

Με εξαίρεση την Wall Street Journal, οι περισσότερες εφημερίδες έχουν παραχωρήσει ελεύθερη πρόσβαση στο ηλεκτρονικό περιεχόμενό τους την τελευταία δεκαετία, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της κίνησης στους δικτυακούς τόπους τους.

Ωστόσο, έχουν ενταθεί οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα αυτού του μοντέλου σε μια στιγμή που οι κυκλοφορίες των εφημερίδων είναι στάσιμες και τα στελέχη προσπαθούν απελπισμένα να προσελκύσουν νέους αναγνώστες. Εάν το TimeSelect στεφθεί από επιτυχία, ενδέχεται να αποτελέσει προάγγελο θεμελιωδών μεταβολών στον κλάδο.

”Η μελλοντική επιτυχία των εφημερίδων θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά θα τα πάνε στο Ιnternet”, επισημαίνει ο John Morton, αναλυτής του κλάδου, ο οποίος προβλέπει ότι και άλλες εφημερίδες θα κινηθούν στα χνάρια της NY Times.

Ωστόσο, τα μέχρι στιγμής συμπεράσματα δεν είναι ενθαρρυντικά για τις εφημερίδες. Οι Αμερικανοί καταναλωτές δαπάνησαν 1,8 δισ. δολ. για ηλεκτρονικά δεδομένα πέρυσι, μια αύξηση 13% σε σχέση με το 2003, σύμφωνα με την Online Publisher Association. Όμως, η συντριπτική πλειονότητα των δαπανών αφορά ”κατέβασμα” μουσικών κομματιών και υπηρεσίες ”τυφλών” ραντεβού. Η ένωση δεν συμπεριλαμβάνει την πορνογραφία στην επισκόπηση του κλάδου, παρά την εντυπωσιακή κερδοφορία που εμφανίζουν οι υπηρεσίες για ενήλικες.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v