Lex: Διυλιστήρια στις ΗΠΑ

Η Google μπορεί να σκάσει από το κακό της. Εδώ και ένα χρόνο, τα διυλιστήρια αργού πετρελαίου, ένας παραδοσιακός κλάδος της ”παλιάς οικονομίας”, έχουν γίνει περισσότερο ελκυστικά για τους επενδυτές από ό,τι οι μηχανές αναζήτησης Διαδικτύου. H μετοχή της Valero, της μεγαλύτερης ανεξάρτητης εταιρίας διυλιστηρίων στις ΗΠΑ, έχει ενισχυθεί κατά 226% έναντι 186% για τη μηχανή αναζήτησης.

Η Google μπορεί να σκάσει από το κακό της. Εδώ και ένα χρόνο, τα διυλιστήρια αργού πετρελαίου, ένας παραδοσιακός κλάδος της ”παλιάς οικονομίας”, έχουν γίνει περισσότερο ελκυστικά για τους επενδυτές από ό,τι οι μηχανές αναζήτησης Διαδικτύου.

H μετοχή της Valero, της μεγαλύτερης ανεξάρτητης εταιρίας διυλιστηρίων στις ΗΠΑ, έχει ενισχυθεί κατά 226%, έναντι 186% για την Google.

Υπάρχουν προφανείς αιτίες. Μετά από πολλά χρόνια με ισχνά περιθώρια κερδοφορίας, οι ελάχιστες εταιρίες που έχουν απομείνει πέτυχαν μια εντυπωσιακή ανάκαμψη, καθώς η σχέση προσφοράς και ζήτησης έχει γίνει πιο ”σφιχτή”.

Η Oppenheimer εκτιμά ότι το παραδοσιακό περιθώριο των 4-5 δολαρίων το βαρέλι στα διυλισμένα προϊόντα έχει αυξηθεί στα 10 δολάρια την τελευταία τριετία.

Πόσο μπορεί να διαρκέσει αυτό; Εάν επιμηκυνθούν τα πρόσφατα προβλήματα προσφοράς και τα περιθώρια παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα, η μετοχή της Valero αναμένεται να κινηθεί σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Μετά, οι μέτοχοι θα προσανατολιστούν στο ποια είναι τα μακροπρόθεσμα διατηρήσιμα επίπεδα.

Παρά τη σωρεία των ενεργοβόρων SUV’s που έχουν αγοράσει οι Αμερικανοί τα τελευταία χρόνια, οι τρέχουσες τιμές θα πλήξουν τελικά τη ζήτηση. Ωστόσο, στο μέτωπο της προσφοράς δεν αναμένεται να υπάρξει βιασύνη για νέες επενδύσεις στη διύλιση.

Μετά από πολλά χρόνια ισχνών αποδόσεων, ο κλάδος δεν αναμένεται να πλημμυρίσει την αγορά με νέες επενδύσεις. Άλλωστε, η οποιαδήποτε επένδυση θα χρειαστεί χρόνια για να ολοκληρωθεί. Έτσι, η εξαγορά της Premcor από τη Valero τον Απρίλιο δείχνει πλέον να έχει εξαιρετικό timing. Τα προβλήματα του κλάδου θα ξεκινήσουν όταν οι επενδυτές αρχίσουν να πιστεύουν ότι αυτά τα περιθώρια κερδοφορίας θα μείνουν για πάντα.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v