Πόλεμος στις ΗΠΑ εναντίον του on-line τζόγου

Στις ΗΠΑ ο ηλεκτρονικός τζόγος θεωρείται παράνομος, τη στιγμή που στην Αγγλία εταιρία του κλάδου έχει εισαχθεί στο LSE. Οι συναλλαγές στο Internet έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, ενώ εκδότης περιοδικού μήνυσε το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ για διαφυγόντα κέρδη, στο τελευταίο μέτωπο του πολέμου εναντίον του ηλεκτρονικού τζόγου.

της Amy Lee στη Νέα Υόρκη

”Θα μπλοφάρετε;”, λέει η ατάκα σε μια σειρά διαφημίσεων του διαδικτυακού τόπου Bodog.com που βρέθηκε πρόσφατα στην αμερικανική έκδοση του περιοδικού ”Esquire”. Κάτι παρόμοιο δείχνει να συμβαίνει μεταξύ της βιομηχανίας on-line τζόγου και των αμερικανικών αρχών που προσπαθούν να τη διατηρήσουν υπό έλεγχο.

Μέχρι πρόσφατα, τα αμερικανικά media απέφευγαν να παίρνουν διαφημίσεις από εταιρίες on-line τζόγου. Όμως κάτι τέτοιο γίνεται ολοένα δυσκολότερο, καθώς οι εκδότες περιοδικών με ισχνές διαφημιστικές πωλήσεις ελκύονται από το ”ζεστό χρήμα” των εν λόγω δικτυακών τόπων.

Η δημοτικότητα του ηλεκτρονικού πόκερ έχει τροφοδοτήσει την άνθηση του κλάδου, κάτι που φαίνεται και από τη χρηματιστηριακή εισαγωγή της PartyGaming.com στο Λονδίνο, με κεφαλαιοποίηση 5,6 δισ. στερλίνες (8,2 δισ. ευρώ). Τα έσοδα της εταιρίας αναμένεται να εκτιναχθούν στα 18 δισ. δολάρια ώς το 2008, σύμφωνα με την Dresdner Kleinwort Wasserstein.

Οι αμερικανικές αρχές θεωρούν παράνομο τον ηλεκτρονικό τζόγο, αλλά οι εταιρίες που διαχειρίζονται τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις εδρεύουν σε φορολογικούς παράδεισους όπου η αμερικανική νομοθεσία δεν μπορεί να φτάσει.

Το 2003, το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ είχε προειδοποιήσει τις εταιρίες media ότι η αποδοχή διαφημίσεων από τον κλάδο συνιστά ”παρότρυνση” παράνομων δραστηριοτήτων. Οι ΗΠΑ δεν έχουν κινηθεί νομικά εναντίον κάποιας εταιρίας, αλλά η απειλή ήταν αρκετή για να τρομάξει ορισμένα media. Ιστοσελίδες όπως η Google και η Yahoo σταμάτησαν τις διαφημίσεις από αθλητικές λέσχες για στοιχηματισμό και των ηλεκτρονικών καζίνο.

Όμως, καθώς ο κλάδος του ηλεκτρονικού τζόγου συνεχίζει να αναπτύσσεται, τα media προσελκύονται και οι εταιρίες ηλεκτρονικού τζόγου γίνονται πιο δημιουργικές στην εύρεση νέων τρόπων διαφήμισης, στα όρια της νομοθεσίας.

Το Bodog διαφημίστηκε την άνοιξη στο ”Esquire”, αλλά το αμερικανικό περιοδικό έλαβε προειδοποίηση από το υπουργείο Δικαιοσύνης ότι θα πρέπει να ακυρώσει το διαφημιστικό συμβόλαιο με την ιστοσελίδα, αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.

Αποτυχημένη κρίθηκε και η χορηγία της Sportingbet στο αυτοκίνητο της Mazda στον αγώνα Le Mans την άνοιξη. Τα μεγάλα κανάλια που κάλυψαν τη νίκη της Mazda απέφυγαν την εικόνα του νικητήριου αυτοκινήτου με το logo της Sportingbet, καθώς φοβούνται για άδειες ομοσπονδιακής εμβέλειας.

Ωστόσο, οι προσπάθειες καταπολέμησης του φαινομένου φαντάζουν σαν ”να αδειάζουμε τον ωκεανό με κουταλάκι”, όπως σχολίαζε κυβερνητικό στέλεχος του υπουργείου.

Η Casino City, μια εταιρία εκδόσεων που σχετίζονται με τον κλάδο, κατέθεσε πρόσφατα αγωγή εναντίον του υπουργείου Δικαιοσύνης της χώρας, επισημαίνοντας ότι τα μισά της έσοδα προέρχονται από διαφημίσεις ηλεκτρονικού τζόγου.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v