Οι θεσμικοί επενδυτές στρέφονται σε δημοσκοπήσεις

Η άποψη της κοινής γνώμης για μια εισηγμένη εταιρία και οι μελλοντικές κινήσεις της τιμής της μετοχής της συνδέονται άμεσα και μάλιστα, εντός χρονικού διαστήματος 3-12 μηνών, σύμφωνα με έκθεση της MORI, της εταιρίας δημοσκοπήσεων. Εν τω μεταξύ, οι θεσμικοί επενδυτές αυξάνουν ολοένα και περισσότερο τις συναλλαγές τους με βάση αυτή τη μέτρηση, διενεργώντας ακόμη και ιδιωτικές δημοσκοπήσεις.

του Sundeep Tucker

Η άποψη της κοινής γνώμης για μια εισηγμένη εταιρία και οι μελλοντικές κινήσεις της τιμής της μετοχής της συνδέονται άμεσα, σύμφωνα με έκθεση της MORI, της εταιρίας δημοσκοπήσεων.

H ΜΟRI δημιούργησε τον δείκτη ”δημοτικότητας” πέντε εταιριών, μεταξύ των οποίων η Tesco και η Vodafone, και διαπίστωσε ότι οι μεταβολές στην ικανοποίηση των πελατών οδήγησαν σε αντίστοιχες κινήσεις στην τιμή της μετοχής της εταιρίας, σε διάστημα 3-12 μηνών.

Εν τω μεταξύ, οι θεσμικοί επενδυτές αυξάνουν ολοένα και περισσότερο τις συναλλαγές τους με βάση αυτή τη μέτρηση και προσπαθούν να αξιοποιήσουν το χρονικό περιθώριο που τους δίνεται διενεργώντας ιδιωτικές δημοσκοπήσεις.

Οι διαχειριστές κεφαλαίων δεν βασίζονται πλέον στις παραδοσιακές αναλύσεις και εκθέσεις σε κλάδους όπως αυτός των λιανικών πωλήσεων, που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στην κοινή γνώμη, ενώ πραγματοποιούν ιδιωτικές έρευνες βάσει της πεποίθησης ότι η μεταβολή στην άποψη των πελατών για την εταιρία επηρεάζει τη μελλοντική απόδοση της μετοχής.

Η MORI επεσήμανε ότι πολλά hedge funds χρησιμοποιούν συχνά τα στοιχεία που συγκεντρώνει για να παίξουν ”short” συγκεκριμένες μετοχές.

Οι Financial Times ανέφεραν τον Μάρτιο ότι η Scottish Widows Investment Partnership πούλησε το μερίδιό της, πλέον του 4%, στη William Morrison, μετά από δημοσκόπηση που έδειξε ότι οι πελάτες των πρώην σουπερμάρκετ Safeway μετακινήθηκαν σε ανταγωνιστικές εταιρίες μετά την εξαγορά της εταιρίας. Η μετοχή της Morrison κατέρρευσε κατά τους επόμενους μήνες.

Η MORI κατέγραψε τις μεταβολές στα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών των εταιριών Tesco, J. Sainsbury, Vodafone, British Airways και Marks&Spencer. Η δημοσκόπηση έδειξε ότι η δημοτικότητα της Tesco διαμορφώθηκε στο ανώτατο σημείο της στο 72, και ακολουθήθηκε από εκτίναξη της τιμής της μετοχής της εντός του επόμενου έτους. Ωστόσο, η δημοτικότητα της εταιρίας έχει υποχωρήσει το τελευταίο εξάμηνο, υποδηλώνοντας στασιμότητα ή και υποχώρηση της μετοχής.

Αντίστοιχα, οι μεταβολές στους δείκτες δημοτικότητας των Vodafone και British Airways ευθυγραμμίζονται με τις μεταβολές στην απόδοση της μετοχής τους.
© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v