Lex: DaimlerChrysler

Τον Jurgen Schrempp, τον διευθύνοντα σύμβουλο της DaimlerChrysler, αποκαλούσαν κάποτε ”Jurgen το Ουδετερόνιο”. Με δεδομένη την ικανότητά του να καταστρέφει την αξία αλλά να κρατάει τη θέση του, το παρατσούκλι ακουγόταν κατάλληλο. Το καλό για την Daimler είναι ότι, μετά το στρατηγικό μπάχαλο του Schrempp, ο διάδοχός του είναι δύσκολο να τα πάει χειρότερα.

Τον Jurgen Schrempp, τον διευθύνοντα σύμβουλο της DaimlerChrysler, αποκαλούσαν κάποτε ”Jurgen το Ουδετερόνιο”. Με δεδομένη την ικανότητά του να καταστρέφει την αξία αλλά να κρατάει τη θέση του, το παρατσούκλι ακουγόταν κατάλληλο.

Η είδηση ότι εντέλει θα αποχωρήσει στο τέλος του έτους πρόσθεσε 3,2 δισ. ευρώ στην κεφαλαιοποίηση της Daimler στη συνεδρίαση της Πέμπτης. Το μέγεθος παραμένει ωστόσο χαμηλότερο κατά 54 δισ. ευρώ από το ζενίθ των 94 δισ. ευρώ που υπήρχε τον Απρίλιο 1999 πριν από τη συγχώνευση.

Ο κ. Schrempp θα ήθελε να τον θυμούνται για τη δημιουργία ενός πολυεθνικού ομίλου. Πιθανότατα όμως θα σχετιστεί στις μνήμες με έναν μακρύ κατάλογο από οικονομικές καταστροφές: Chrysler, Mitsubishi Motors, Smart, Toll Collect.

Ακόμη και η μάρκα Mercedes-Benz έχει φορτωθεί με προβλήματα ποιότητας. Μια από τις λίγες ενδείξεις για τη διεθνικότητα που απέμεινε στην Daimler είναι ότι δεν στράβωσαν όλα ταυτοχρόνως. Η αποχώρηση του κ. Schrempp ανοίγει το δρόμο για πιο πρακτική, λιγότερο χιμαιρική προσέγγιση.

Αλλά οι ελπίδες για κέρδη από αναδιοργάνωση συχνά αποδεικνύονται πιο προχωρημένες από τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν αυτά τα κέρδη. Η εμφάνιση βέβαια του β’ τριμήνου αποτελεί τροφή για αισιοδοξία. Οι πωλήσεις εμπορικών οχημάτων είχαν πολύ δυνατή εμφάνιση, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν στην Chrysler και η Mercedes επέστρεψε στα ”μαύρα”. Επιτέλους, τα διάφορα μέρη του ομίλου οδεύουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα είναι δύσκολο όμως να μείνουν έτσι και αρκετοί επενδυτές δηλώνουν επιφυλάξειες. Η Deutsche Bank χρησιμοποίησε την ενίσχυση της τιμής της μετοχής της Πέμπτης για να πωλήσει μερίδιο 3,5%.

Το αισιόδοξο στοιχείο, βέβαια, είναι ότι μετά το στρατηγικό μπάχαλο του Schrempp ο διάδοχός του είναι δύσκολο να τα πάει χειρότερα.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v