Νέα ωράρια στα λιμάνια των ΗΠΑ λόγω συνωστισμού

Τα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς, οι πιο σημαντικές εμπορικές πύλες στην υδρόγειο, επεκτείνουν το ωράριο λειτουργίας τους, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην εκτίναξη της κίνησης που παρατηρείται εξαιτίας κυρίως της διαρκώς αυξανόμενης αποστολής εμπορευμάτων από την Ασία.

του Andrew Ward από την Ατλάντα

Τα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς είναι από κάθε άποψη οι πιο σημαντικές εμπορικές πύλες στην υδρόγειο. Λαμβάνουν το 40% όλων των εμπορευμάτων που φθάνουν διά θαλάσσης στις ΗΠΑ και το 80% των εισαγωγών από την Ασία.

Παρά τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν όμως στη διεθνή οικονομία, παραδοσιακά τα δύο αυτά γειτονικά λιμάνια της Καλιφόρνιας λειτουργούν μόνο από τις 8 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα τις καθημερινές.

Οποιο φορτηγό ξεμπαρκάρει αφού κλείσουν οι πύλες το απόγευμα, πρέπει να περιμένει μέχρι το επόμενο πρωί για να παραδώσει το εμπόρευμά του.

Αυτό σταμάτησε να ισχύει από το Σάββατο, καθώς καθιερώθηκαν τακτικές βάρδιες για τη λειτουργία τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα.

Πρόκειται για μια αλλαγή-ορόσημο στην προσπάθεια να βελτιωθεί η ελαστικότητα και η αποδοτικότητα των δύο λιμένων, που στον χώρο τους είναι πασίγνωστα για τα πανίσχυρα εργατικά συνδικάτα και την αυστηρή εφαρμογή της εργασιακής νομοθεσίας.

Το περιορισμένο ωράριο που ίσχυε, σε συνδυασμό με την εκτίναξη των εισαγωγών από την Κίνα, ήταν ο βασικός λόγος για τον σοβαρό συνωστισμό που παρατηρήθηκε την περασμένη χρονιά, όταν τα πλοία δεν μπορούσαν επί μέρες να πιάσουν λιμάνι, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στο μεταφορικό σύστημα στις ΗΠΑ και να ”ξεμένουν” λιανέμποροι και βιομηχανίες από εμπορεύματα.

Με το νέο πρόγραμμα, οι πύλες των δύο λιμανών θα μένουν ανοιχτές μέχρι τις 3 τη νύχτα από τη Δευτέρα μέχρι την Πέμπτη και το Σάββατο. Στα πλοία που εξέρχονται των λιμένων κατά τις ώρες αιχμής θα επιβάλλεται επιπλέον χρέωση 40 - 80 δολαρίων, ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση των λιμένων στις υπόλοιπες ώρες.

Πέρσι το Λος Αντζελες και το Λονγκ Μπιτς γνώρισαν απρόσμενη αύξηση στις εισαγωγές από την Ασία, όταν η κίνηση των μεταγωγικών αυξήθηκε 9%. Το μέγεθος έχει ήδη αυξηθεί 5% επιπλέον μέχρι στιγμής στη φετινή χρονιά.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v