”Θύματα” των παραδοσιακών media οι όμιλοι internet

Αυξάνονται οι αγορές εταιριών internet από παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, με τις εξαγορές μέχρι στιγμής εφέτος να είναι διπλάσιες σε αξία συγκριτικά με το σύνολο του 2004. Όμως, μήπως είναι πολύ αργά; Η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση της Google ξεπέρασε τα 80 δισ. δολ. την προηγούμενη εβδομάδα, ξεπερνώντας την Time Warner ως η μεγαλύτερη εταιρία media στον κόσμο.

της Aline van Duyn στη Νέα Υόρκη

Οι επιχειρήσεις των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης έχουν αυξήσει τις εξαγορές των ανταγωνιστών τους στο internet, με την αξία των εξαγορών μέχρι στιγμής εφέτος να διαμορφώνεται στα 1 δισ. δολ., σχεδόν το διπλάσιο σε σχέση με τις εξαγορές που έλαβαν χώρα στο σύνολο του 2004.

Τα deals λαμβάνουν χώρα εν μέσω προσδοκιών για συνέχιση της ισχυρής ανάπτυξης των εσόδων από την online διαφήμιση, ιδίως σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης. Η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση της Google ξεπέρασε τα 80 δισ. δολ. την προηγούμενη εβδομάδα, ξεπερνώντας την Time Warner ως η μεγαλύτερη εταιρία media στον κόσμο.

Οι παραδοσιακές εταιρίες μέσων ενημέρωσης όπως οι εκδότες εφημερίδων και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί δεν αναμένεται να μπορέσουν να προχωρήσουν σε μεγάλες εξαγορές, ώστε να μπορέσουν να ανταγωνιστούν ”κατά μέτωπο” την Google και άλλες μηχανές αναζήτησης όπως η Yahoo. Ωστόσο, τραπεζικοί κύκλοι αναφέρουν ότι οι περισσότεροι όμιλοι μέσων ενημέρωσης αναζητούν μικρές εταιρίες internet ώστε να αξιοποιήσουν μέρος των αναπτυξιακών προοπτικών του internet.

Ο Aryeh Bourkoff, αναλυτής της UBS, επισημαίνει: ”Πιθανότατα είναι πλέον πολύ αργά για τις εταιρίες μέσων ενημέρωσης να εισέλθουν στον κερδοφόρο κλάδο του internet μέσω εξαγορών”.

Η EW Scripps, όμιλος εφημερίδων με έδρα το Cincinnati, αποτελεί την τελευταία εταιρία που επιβεβαιώνει την τάση, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα εξαγόρασε το Shopzilla, ένα site εμπορικών συγκρίσεων, έναντι 550 εκ. δολ., ενώ νωρίτερα στο 2005 είχε πραγματοποιηθεί και η εξαγορά του About.com από τους New York Times έναντι 410 εκ. δολ. Οι τραπεζίτες εκτιμούν ότι θα ανακοινωθούν περίπου 10 deals εφέτος, συν τις εννέα ήδη ανακοινωμένες εξαγορές.

Οι εταιρίες μέσων ενημέρωσης, οι αποτιμήσεις των οποίων είναι πολύ χαμηλότερες από την Google παρά τα πολύ υψηλότερα έσοδά τους, θεωρούνται περιπτώσεις περιορισμένων αναπτυξιακών προοπτικών. Πολλές επικεντρώνονται στην πώληση του περιεχομένου τους στο internet και τις συσκευές των κινητών ή την αύξηση των πωλήσεων πνευματικών δικαιωμάτων στο εξωτερικό.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v