Lex: Internet

Την τελευταία φορά που ο Rupert Murdoch ένιωσε να προσελκύεται από το Ιnternet, ήταν σινιάλο για πωλήσεις. Έχοντας παραμείνει για αρκετό καιρό σκεπτικιστής, ενέδωσε το δεύτερο εξάμηνο του 1999, επενδύοντας σε έναν περιορισμένο αριθμό μετοχών Ιnternet λίγο πριν σκάσει η ”φούσκα”.

Την τελευταία φορά που ο Rupert Murdoch ένιωσε να προσελκύεται από το Ιnternet, ήταν σινιάλο για πωλήσεις. Έχοντας παραμείνει για αρκετό καιρό σκεπτικιστής, ενέδωσε το δεύτερο εξάμηνο του 1999, επενδύοντας σε έναν περιορισμένο αριθμό μετοχών Ιnternet λίγο πριν σκάσει η ”φούσκα”.

Με τα στελέχη της News Corporation να συγκεντρώνονται ξανά για να εξετάσουν τη στρατηγική Ιnternet, τι θα έπρεπε να σκέπτονται οι επενδυτές; Η επιτυχία μετοχών Ιnternet όπως η Google και η Yahoo είναι δύσκολο να αγνοηθεί από τις επιχειρήσεις media.

Οι αποτιμήσεις φαίνονται για μια ακόμη φορά ”τραβηγμένες”. Όμως αυτή τη φορά, βασίζονται σε κάτι περισσότερο από τις μελλοντικές προσδοκίες. Και οι δυο εταιρίες αποκομίζουν ετησίως διαφημιστικά έσοδα πλέον των 3 δισ. δολ. και απολαμβάνουν εξαιρετικά περιθώρια κερδοφορίας.

Τα διαφημιστικά δολάρια ακολουθούν το φιλοθεάμον κοινό, καθώς μετακινείται από παραδοσιακά μέσα όπως οι εφημερίδες και περνά περισσότερη ώρα στο Ιnternet. Οι εταιρίες μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δεν μπορούν να μείνουν απλοί παρατηρητές. Ενώ είναι δύσκολο να μπούμε σε μια νέα εποχή εξαγορών, πρέπει να προσαρμοστούν για να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο Διαδίκτυο.

Αποτελεί ειρωνεία ότι ο κολοσσός των media με την καλύτερη θέση για αξιοποίηση του Ιnternet είναι αυτός που υπέπεσε στην πιο καταστροφική γκάφα την εποχή των ”παχιών αγελάδων” των μετοχών Διαδικτύου. Η Time Warner παρέδωσε περισσότερο από το μισό μετοχικό της κεφάλαιο σε μια πανάκριβη AOL.

Ενώ ο κλάδος του Ιnternet ταλανίζεται από δομικά προβλήματα, αναμένεται να λυθούν. Η Time Warner οφείλει να αναλάβει την οικονομική επιβάρυνση της μετατροπής της AOL από συνδρομητική εταιρία πρόσβασης στο Ιnternet σε ένα καλό portal. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα αποτελεί τον μοναδικό κολοσσό στα media με πραγματικές προοπτικές ανταγωνισμού στις Google και Yahoo.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v