Lex: General Motors

Πιθανότατα υπάρχουν ολόκληρες κυβερνήσεις χωρών του κόσμου που μπορούν να ταυτιστούν με τη δυσάρεστη θέση στην οποία βρίσκεται η GM. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δύο συνταξιούχους για κάθε ενεργό εργαζόμενο και τα κόστη ιατρικής περίθαλψης εκτινάσσονται σταδιακά σε όλο και υψηλότερα επίπεδα.

Πιθανότατα υπάρχουν ολόκληρες κυβερνήσεις χωρών του κόσμου που μπορούν να ταυτιστούν με τη δυσάρεστη θέση στην οποία βρίσκεται η GM. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δύο συνταξιούχους για κάθε ενεργό εργαζόμενο και τα κόστη ιατρικής περίθαλψης εκτινάσσονται σταδιακά σε όλο και υψηλότερα επίπεδα.

Πρόκειται για αντίστοιχη περίπτωση με τη δημογραφική ωρολογιακή βόμβα που αντιμετωπίζουν οι κυβερνήσεις, μόνο που θα ανατινάξει το Detroit και η εταιρία έχει ήδη δεχτεί ισχυρό πλήγμα. Οι ιατροφαρμακευτικές δαπάνες ενισχύονται κατά 10% ετησίως, ποσοστό πολύ υψηλότερο της ιστορικής τάσης του μεγέθους. Και το πρόβλημα με τους συνταξιούχους είναι ότι όσο μεγαλύτεροι γίνονται, τόσο καταναλώνουν περισσότερα φάρμακα και υπηρεσίες. Σε κάθε όχημα που κατασκευάζει η GM στη Βόρειο Αμερική, τα 1.400 δολ. αφορούν σε ιατροφαρμακευτικό κόστος.

Τα καλά νέα είναι ότι ο επίπονος λόγος συνταξιούχοι/εργαζόμενοι είναι πιθανότατα στο ανώτατο σημείο του και θα αρχίσει να βελτιώνεται.

Τι μπορεί να κάνει η GM; Σχεδόν τίποτα. Ήδη έχει καταφέρει σημαντική βελτίωση στη λειτουργική της απόδοση, ενώ η παραγωγικότητα έχει ενισχυθεί, επιτρέποντας στην εταιρία να περιορίσει τις νέες προσλήψεις. Όμως αυτά δεν είναι επαρκή όταν αντιμετωπίζει ανταγωνιστές που, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, είναι πολύ ”νέοι” για να αντιμετωπίζουν συνταξιοδοτικό πρόβλημα.

Ο ανταγωνισμός σημαίνει επίσης ότι η GM δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημά της μέσω συρρίκνωσης. Εάν η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσιζε να αλλάξει την προσέγγισή της στην παραγωγή, μειώνοντας την προσφερόμενη ποσότητα με την ελπίδα ότι θα αυξήσει τα κέρδη της, θα κατέληγε στο να δώσει μερίδια αγοράς στον ανταγωνισμό. Κάτι τέτοιο θα έκανε τη συνταξιοδοτική επιβάρυνση ακόμη πιο δυσβάσταχτη.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v