Lex: Κινητά τηλέφωνα

Πριν από λίγα χρόνια, οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων προσπαθούσαν να πείσουν τους επενδυτές ότι οι παλιοί κανόνες που ίσχυαν για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, δεν θα εφαρμόζονταν στην περίπτωσή τους. Από κάποιες απόψεις, είχαν δίκιο.

Πριν από λίγα χρόνια, οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων προσπαθούσαν να πείσουν τους επενδυτές ότι οι παλιοί κανόνες που ίσχυαν για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, δεν θα εφαρμόζονταν στην περίπτωσή τους. Από κάποιες απόψεις, είχαν δίκιο.

Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι τα κινητά τηλέφωνα θα ακολουθήσουν τα μονοπάτια των αυτοκινήτων, των καταναλωτικών ηλεκτρικών ειδών και των κλιματιστικών, όπου η είσοδος των Ασιατών κατασκευαστών σήμανε την επιτυχημένη πίεση της αγοράς προς το χαμηλότερο κόστος και την χαμηλότερη τιμή. Αντ’ αυτού, οι Δυτικοί κατασκευαστές δέχονται πολλαπλές επιθέσεις στα προϊόντα χαμηλής, μεσαίας αλλά και υψηλής τιμής.

Σύμφωνα με την εταιρία ερευνών αγοράς Gartner, η Samsung της Νότιας Κορέας ξεπέρασε τη Motorola στη δεύτερη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων. Άλλες εκτιμήσεις φέρουν τις δύο εταιρίες να είναι ισόπαλες.

Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η Samsung τα πήγε καλύτερα και από τη Motorola και από τη Sony Ericsson, ξεπερνώντας ακόμη και τον ηγέτη της αγοράς, τη Nokia, στην υιοθέτηση νέων αξεσουάρ στα κινητά τηλέφωνα. Όπως η LG Electronics και οι ιαπωνικές Sharp και NEC, η Samsung επωφελείται από μια τεράστια εγχώρια αγορά, η οποία εμφανίζεται ιδιαίτερα δεκτική στις νέες προσφορές.

Εν τω μεταξύ, οι Δυτικοί κατασκευαστές προσπαθούν να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος, μεταφέροντας μονάδες παραγωγής και ενισχύοντας την εξάρτησή τους από χώρες όπως η Κίνα.

Ωστόσο, δεν μπορούν να διαγραφούν όλοι οι παλιοί κανόνες. Η Siemens ενίσχυσε τα μερίδια αγοράς της πέρυσι μέσω επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής, μόνο και μόνο για να δει τα κέρδη της να εξατμίζονται. Παρά την πρόοδο της Siemens στις ΗΠΑ, ο συνδυασμός χαμηλών τιμών με σχετικά υψηλό κόστος παραγωγής παραμένει μια ανόητη στρατηγική.

Η Nokia έδειξε ότι διατηρεί την απαιτούμενη κλίμακα για να κερδίσει το παιχνίδι των τιμών. Ωστόσο, αυτό δεν είναι μια συνταγή ικανή να διατηρήσει τα περιθώρια κερδοφορίας της.

Με τα τηλέφωνα να μετατρέπονται σταδιακά σε αξεσουάρ μόδας, γίνεται ολοένα και δυσκολότερο να κυριαρχήσει μια εταιρία στην αγορά. Μετά τις αναταραχές των τελευταίων μηνών, το πιθανότερο σενάριο παραμένει να μετατραπεί η αγορά σε έναν κατακερματισμένο κλάδο, με συνεχιζόμενες τιμολογιακές πιέσεις που θα περιορίζουν τα περιθώρια κερδοφορίας. Ωστόσο, σε αντίθεση με τον κλάδο των αυτοκινήτων, οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε χρόνια και όχι σε δεκαετίες.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v