Lex: Wal-Mart

Το αμερικανικό εμπόριο δεν έχει δικαίωμα να διαμαρτύρεται. Ο ιλιγγιώδης αριθμός των 133 εκατομμυρίων Αμερικανών, το 45% του πληθυσμού δηλαδή, βγήκε στα μαγαζιά κατά το διήμερο που ακολούθησε την Ημέρα των Ευχαριστιών. Η αλήθεια είναι όμως ότι όλοι αυτοί δεν άδειασαν το πορτοφόλι τους στην Wal-Mart.

Το αμερικανικό εμπόριο δεν έχει δικαίωμα να διαμαρτύρεται.

Η National Retail Federation υπολόγισε ότι ο ιλιγγιώδης αριθμός των 133 εκατομμυρίων Αμερικανών, το 45% του πληθυσμού δηλαδή, βγήκε στα μαγαζιά κατά το διήμερο που ακολούθησε την Ημέρα των Ευχαριστιών. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι όλοι αυτοί δεν άδειασαν το πορτοφόλι τους στην Wal-Mart.

Ο όμιλος εμπορικών καταστημάτων πέρασε ένα δύσκολο διάστημα. Εκτιμά ότι οι πωλήσεις στα καταστήματά του στις ΗΠΑ αυξήθηκαν 0,7% τον Νοέμβριο, έναντι του 2%-4% που περίμενε προηγουμένως. Κι αυτό δεν είναι καλό και γενικότερα, αφού στην Wal-Mart αντιστοιχεί το 9% των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ, πλην των αυτοκινήτων.

Αλλά η Wal-Mart δεν είναι απαραίτητα βαρόμετρο για το σύνολο του λιανικού κλάδου. Υπάρχουν άλλοι, και ειδικά μεταξύ εκείνων που εξυπηρετούν πιο εύπορους πελάτες, οι οποίοι τα πάνε αρκετά καλά.

Η Wal-Mart είχε να αντιμετωπίσει ιδιαίτερες προκλήσεις. Ο όμιλος επικεντρώνεται στις χαμηλότερες κλίμακες καταναλωτών, των οποίων η αγοραστική δυνατότητα πιέζεται από τις υψηλές τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου.

Επίσης η Wal-Mart δεν ήταν τόσο επιθετική όσο συνήθως στη διαφήμιση γι’ αυτό το κρίσιμο διήμερο, που είναι από τις πιο δραστήριες περιόδους εμπορικά, προφανώς γιατί ήθελε να επικεντρωθεί στη βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους, εν αναμονή αύξησης των πωλήσεων.

Το πραγματικό όμως πρόβλημα βρίσκεται στη βασική μονάδα επιχειρήσεων της Wal-Mart, όπου οι πωλήσεις προϊόντων πλην τροφίμων μειώνονται. Η βελτίωση των περιθωρίων μικτού κέρδους μπορεί να βοηθήσει ώστε να ξεπεραστεί η ασθενικότητα στις πωλήσεις και η αύξηση του κόστους λειτουργίας των καταστημάτων. Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται εσαεί.

Παρά την πρόσφατη πτώση τιμών, η Deutsche Bank υπολογίζει ότι η Wal-Mart απολαμβάνει premium στο Ρ/Ε της τάξης του 15% σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου λιανικής. Οφείλει όμως να επαναπροσδιορίσει τη γραμμή πωλήσεων, για να αποφύγει περαιτέρω συρρίκνωση αυτού του premium.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v