Lex: Nike

O Phil Knight, ο οποίος απομακρύνεται από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας που ίδρυσε, είχε τονίσει κάποια στιγμή: ”Απευθυνόμαστε στις παγκόσμιες αγορές, γιατί εκεί βρίσκονται τα πόδια”. Αυτό είναι νοοτροπία και στυλ. Ένας φόρος τιμής του Lex στον Phil Knight.

O Phil Knight, ο οποίος απομακρύνεται από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας που ίδρυσε, είχε τονίσει κάποια στιγμή: ”Απευθυνόμαστε στις παγκόσμιες αγορές, γιατί εκεί βρίσκονται τα πόδια”. Αυτό είναι νοοτροπία και στυλ. Έκτοτε, η Nike, η οποία έχει ονοματιστεί προς τιμήν της θεάς Νίκης, δεν σταμάτησε να κοιτάζει ψηλά.

Από τη στιγμή της ίδρυσής της, πριν από 20 χρόνια, η Nike αντιμετώπιζε προβλήματα. Δέχτηκε επιθέσεις από ακτιβιστές για τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στις εταιρίες από τις οποίες παίρνει πρώτες ύλες και επεξεργασμένα προϊόντα. Υπήρξαν σοβαροί κλυδωνισμοί μετά τα ατοπήματά της στην αγορά και έναντι του ανταγωνισμού, όταν η Reebok έκλεψε προσωρινά το στέμμα της Nike.

Όμως αυτό που θα θυμούνται οι καταναλωτές από την εποχή Knight είναι το εμπορικό σήμα που σίγουρα αποτελεί τη νιρβάνα του διαφημιστή. Πάρτε ένα προϊόν που μπορούν να το φορούν τόσο εξαιρετικοί αθλητές, όσο και οι οπαδοί που τους λατρεύουν, βρείτε ένα κατάλληλο slogan, κάποια ταλέντα που θα προσελκύουν τους μεγαλύτερους αθλητές σε συνεργασία και καταλήγετε σε μια αίσθηση απόλαυσης που φαίνεται να συνεχίζεται για πάντα.

Φυσικά, η Nike έχει εργαστεί σκληρά για να παράγει τα λειτουργικά στοιχεία του σχεδιασμού και της πώλησης αθλητικών υποδημάτων και εξοπλισμού. Δεν πλημμυρίζει τα δίκτυα λιανικής πώλησης μόνο με τα πιο ”καυτά” προϊόντα αλλά παρακολουθεί και τη ροή της παραγωγής από τον σχεδιασμό έως την πώληση σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της. Επίσης, μαθαίνει πώς να καλλιεργεί και άλλα εμπορικά σήματα, όπως η Converse και η Cole Haan, σε μια πολιτική ασφαλιστικών δικλίδων, για την περίπτωση που οι παγκόσμιοι καταναλωτές σταματήσουν να είναι ερωτευμένοι με τα sneakers.

Οι επενδυτές, ωστόσο, δεν χρειάζονται τέτοιες δικλίδες. Η μετοχή της Nike έχει ξεπεράσει σε απόδοση την αγορά κατά ένα εντυπωσιακό 571% από τότε που εισήχθη στη χρηματιστηριακή αγορά.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v