Lex: Διεθνείς αγορές και dotcoms

Η νέα γενιά των αμερικανικών πολυεθνικών εταιριών έρχεται κυριολεκτικά από το πουθενά. Ακόμη δεν έχουν βγάλει τις πάνες -από επιχειρηματικής σκοπιάς- και μια ”φουρνιά” κολοσσών του ίντερνετ έχουν αρχίσει ήδη να επιδεικνύουν τη δύναμή τους, αλλά και την εξάρτησή τους από τις αγορές του εξωτερικού.

Η νέα γενιά των αμερικανικών πολυεθνικών εταιριών έρχεται κυριολεκτικά από το πουθενά. Ακόμη δεν έχουν βγάλει τις πάνες -από επιχειρηματικής σκοπιάς- και μια ”φουρνιά” κολοσσών του ίντερνετ έχουν αρχίσει ήδη να επιδεικνύουν τη δύναμή τους, αλλά και την εξάρτησή τους από τις αγορές του εξωτερικού.

Μια έκπληξη στα παρθενικά αποτελέσματα της Google ήταν η σημαντικότητα των διεθνών της δραστηριοτήτων στην εντυπωσιακή αναπτυξιακή τροχιά της εταιρίας. Η Google, μόλις έξι ετών, παράγει ήδη το 35% των εσόδων της στο εξωτερικό. Στο τρίτο τρίμηνο, τα έσοδα από τις διεθνείς αγορές αυξήθηκαν κατά 139% σε σχέση με το 2003, ξεπερνώντας την ανάπτυξη του 90% της εταιρίας στην εγχώρια αγορά.

Τα έσοδα της Ebay -ενός βετεράνου συγκριτικά με τη Google, εννέα ετών- από τις διεθνείς αγορές αυξάνονται με διπλάσιο ρυθμό έναντι των εσόδων από τις ΗΠΑ και ενδέχεται να τα ξεπεράσουν σε λίγα χρόνια.

Αυτή η επιτυχία δεν έρχεται χωρίς επενδύσεις. H Ebay αντιλήφθηκε γρήγορα τη σημασία της καθιέρωσης στις αγορές-στόχους, εξαγοράζοντας επιχειρήσεις σε χώρες όπως η Γερμανία, η Νότιος Κορέα και η Κίνα. Από τη στιγμή της καθιέρωσης, οι επιθέσεις για την κυριαρχία σε μία αγορά αποδεικνύεται δύσκολη, όπως ανακάλυψε η Ebay στην Ιαπωνία, όπου η Yahoo είχε κυριαρχήσει νωρίς στην αγορά.

Εν τω μεταξύ, η Google έχει αναπτυχθεί οργανικά στις διεθνείς αγορές. Μπορεί να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της στις ΗΠΑ για τις διεθνείς της δραστηριότητες. Το κόστος προσαρμογής της ιστοσελίδας της σε διάφορες γλώσσες είναι σχετικά χαμηλό.

Η εικόνα της Yahoo είναι περισσότερο μπερδεμένη. Το portal της κυριαρχεί όντως στην ιαπωνική αγορά. Στην Ευρώπη ωστόσο, αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από εγχώριες ιστοσελίδες όπως η T- Online και η Wanadoo, σε αντίθεση με τη Google που έχει διαφοροποιηθεί μέσω της επικέντρωσής της στην υπηρεσία της αναζήτησης.

Η μάχη μεταξύ της Google, της Yahoo και της Microsoft στις υπηρεσίες αναζήτησης θα ενταθεί. Ωστόσο, η νίκη στις διεθνείς αγορές αποτελεί βασικό συστατικό της συνταγής της επιτυχίας.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v