Lex: Πετρέλαιο και αεροπορικές εταιρίες

Ακόμη και ο καλύτερος πύργος ελέγχου δεν μπορεί να αποτρέψει μια σύγκρουση μεταξύ υψηλότερων πετρελαϊκών τιμών και του κόστους των αεροπορικών εταιριών. Η Goldman Sachs έχει μειώσει τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη των ευρωπαϊκών εταιριών προ τόκων για το 2005, κατά 46%, μετά από νέες υποθέσεις για το πετρέλαιο.

Οι δρόμοι που ακολουθούν, το πετρέλαιο και οι μετοχές των αεροπορικών εταιριών, είναι αντίθετοι. Αυτό αντανακλά μια βασική αλήθεια: Ακόμη και ο καλύτερος πύργος ελέγχου δεν μπορεί να αποτρέψει μια σύγκρουση μεταξύ υψηλότερων πετρελαϊκών τιμών και του κόστους των αεροπορικών εταιριών.

Οι μετοχές των αεροπορικών εταιριών που έχουν κάνει καλό hedging, όπως η Lufthansa, δεν επιδεικνύουν καλύτερη χρηματιστηριακή συμπεριφορά από αυτές που δεν έχουν κάνει, όπως η SAS. Από την πλευρά των επενδυτών στις αερογραμμές, κάθε επιπλέον δολάριο σε κόστη καυσίμων, είναι ακόμη ένα δολάριο που αφαιρείται από τα κέρδη.

Οι τιμές του πετρελαίου δεν λένε όλη την αλήθεια. Οι περιορισμοί στις δυνατότητες διύλισης έχουν αυξήσει το premium στα καύσιμα τύπου jet. Πριν από ένα χρόνο, το καύσιμο jet ήταν 6 δολ. ακριβότερο από ένα βαρέλι πετρέλαιο -τώρα είναι περίπου 17 δολ. ακριβότερο.

Με τις υψηλότερες τιμές να φαίνονται ότι θα μας ακολουθήσουν και εντός του 2005, η όποια αισιοδοξία είχε απομείνει για τις αεροπορικές εταιρίες, συνθλίβεται.

Η Goldman Sachs, για παράδειγμα, έχει μειώσει τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη των ευρωπαϊκών εταιριών προ τόκων για το 2005, κατά 46%, μετά από νέες υποθέσεις για τα κόστη καυσίμων. Οι αναλυτές της Goldman προβλέπουν πλέον μέση τιμή πετρελαίου της τάξεως των 44 δολ. το βαρέλι για το 2005, έναντι 33 δολ. που αποτελούσαν την προηγούμενη πρόβλεψη.

Εκτός των βραχυπρόθεσμων επιπτώσεων στα αυξημένα κόστη, η εμμονή του πετρελαίου σε αυτά τα επίπεδα τιμών θα επιβραδύνει επίσης την οικονομική ανάπτυξη, ένα σημαντικό συστατικός της μακροπρόθεσμης απόδοσης των αεροπορικών εταιριών.

Ωστόσο, εάν υποχωρήσουν οι πετρελαϊκές τιμές, οι μετοχές των αεροπορικών εταιριών θα είναι οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι. Για αυτούς που κάνουν hedging ή για αυτούς που θεωρούν ότι το πετρέλαιο θα υποχωρήσει, ο κλάδος των αερομεταφορών ίσως να αποτελεί τον τέλειο προορισμό.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v