Lex: Αεροπορικές εταιρίες

Οι αεροπορικές εταιρίες δεν έχουν συσταθεί για να πληρώνουν 45 δολ. για ένα βαρέλι πετρέλαιο. Ωστόσο, οι ταλαιπωρημένες μετοχές τους προσφέρουν επενδυτική ευκαιρία σε αυτούς που έχουν σιδερένιο στομάχι και αντίθετη άποψη για τη μελλοντική πορεία των τιμών του ”μαύρου χρυσού”.

Οι αεροπορικές εταιρίες δεν έχουν συσταθεί για να πληρώνουν 45 δολ. για ένα βαρέλι πετρέλαιο. Όλες οι καθιερωμένες αερογραμμές των ΗΠΑ θα αγωνιστούν να παραμείνουν ”ζωντανές” εάν οι τιμές του πετρελαίου παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα. Ωστόσο, οι ταλαιπωρημένες μετοχές τους προσφέρουν επενδυτική ευκαιρία σε αυτούς που έχουν σιδερένιο στομάχι και αντίθετη άποψη για τη μελλοντική πορεία των τιμών του ”μαύρου χρυσού”.

Η UBS υπολογίζει πως τα λειτουργικά περιθώρια κερδοφορίας των καθιερωμένων αερογραμμών στο δεύτερο τρίμηνο ήταν σχεδόν στο μέσο όρο της τελευταίας 20ετίας, εξαιρουμένου του κόστους καυσίμων. Οι αεροπορικές εταιρίες φθηνών εισιτηρίων ασκούν πιέσεις στα ναύλα, αλλά οι παραδοσιακές εταιρίες έχουν αντιδράσει, μειώνοντας σημαντικά τα κόστη τους. Επίσης, αναμένεται να χρησιμοποιήσουν το υψηλό ενεργειακό κόστος για να πιέσουν για περισσότερες εργασιακές παραχωρήσεις από τα σωματεία.

Ας επιστρέψουμε στην πραγματικότητα. Η αύξηση του κόστους καυσίμων κατά 40% στο τελευταίο 12μηνο έχει προκαλέσει καθαρές ζημιές ύψους 500 εκ. δολ. σε στο δεύτερο τρίμηνο, στο οποίο η εποχιακή ζήτηση είναι ισχυρή. Ωστόσο οι παραδοσιακές αερογραμμές αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα, σε σενάριο υποχώρησης των πετρελαϊκών τιμών.

Τα καύσιμα αντιστοιχούν περίπου στο 15% των λειτουργικών τους εξόδων. Δεδομένου του περιορισμένου hedging, οποιαδήποτε κίνηση, ανοδική ή καθοδική, του πετρελαίου αποτυπώνεται απευθείας στα αποτελέσματά τους. Επιπροσθέτως, η υψηλή μόχλευση σημαίνει πως οποιαδήποτε αύξηση στην αξία έχει σημαντική επίπτωση στην ελκυστικότητα των τιμών των μετοχών τους.

Στην παρούσα φάση, οι συνθήκες ενδέχεται να οδηγήσουν ορισμένες στη χρεοκοπία. Ωστόσο, οι λιγότερο ”πιεσμένες” αερογραμμές, όπως η American και η Northwest, αποτελούν ένα στοίχημα υψηλού κινδύνου για όσους εκτιμούν πως το πετρέλαιο θα υποχωρήσει κάτω από τα 35 δολ. το βαρέλι.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v