Lex: United Airlines

H μάχη για να διατηρηθεί εν ζωή η United Airlines συνεχίζεται. Χωρίς τις ομοσπονδιακές εγγυήσεις για το δάνειο ύψους 1,6 δισ. δολ. η αερογραμμή θα παλέψει για να αποφύγει τη χρεοκοπία.

H μάχη για να διατηρηθεί εν ζωή η United Airlines συνεχίζεται. Χωρίς τις ομοσπονδιακές εγγυήσεις για το δάνειο ύψους 1,6 δισ. δολ. η αερογραμμή θα παλέψει για να αποφύγει τη χρεοκοπία. Ωστόσο, το μόνο που θα προσέφεραν οι κρατικές εγγυητικές επιστολές θα ήταν μια βραχυπρόθεσμη ανακούφιση.

Ενώ η United, όπως και οι άλλες παραδοσιακές αερογραμμές, έχει σημειώσει πρόοδο στις περικοπές των διογκωμένων κοστών βάσης, παραμένει ευάλωτη στις υποχρεώσεις που έχει κληρονομήσει, μεταξύ των οποίων και τα κόστη των συντάξεων. Αντιθέτως, οι αερομεταφορείς χαμηλούς κόστους παραμένουν σχετικά ”καθαροί”. Έχουν ξεκαθαρίσει το καθεστώς της συμβολής τους στις συντάξεις.

Ακόμη και αν οι παραδοσιακές εταιρίες συρρικνώσουν το εργατικό και τα υπόλοιπα λειτουργικά τους κόστη στα επίπεδα των ανταγωνιστών τους στο χαμηλό κόστος, πρέπει ακόμη να υπερσκελίσουν ένα συνδυασμένο συνταξιοδοτικό μειονέκτημα πέραν των 30 δισ. δολ.

Μια φορά και έναν καιρό οι παραδοσιακές αερογραμμές θα μπορούσαν να καλύψουν εν μέρει αυτό το μειονέκτημα μέσω premium στις τιμές. Ωστόσο, καθώς οι αερογραμμές χαμηλού κόστους έχουν επεκταθεί και καλύπτουν πλέον το 1/4 της εγχώριας αγοράς, αυτό το premium είναι δύσκολο να επιβληθεί. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρία μεγεθύνονται από το υψηλό κόστος των καυσίμων.

Μια απόφαση από το Airline Transportation Stabilization Board να χορηγήσει εγγυήσεις θα ανέβαλε απλώς την ημέρα που η United Airlines θα πρέπει να αντιμετωπίσει τα κόστη αυτά. Εάν όντως έλθουν κάποια κεφάλαια, αυτό θα γίνει με αυστηρούς όρους ή η εταιρία θα αφεθεί να ασχοληθεί με τα προβλήματά της μόνη της.

Αυτό ενδέχεται να περιλαμβάνει προσφυγή στα δικαστήρια, όπως έκανε η US Airways, για να μειωθούν οι συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις της. Χωρίς τέτοιες ριζοσπαστικές δράσεις, η United θα συνεχίσει να αναζητά απελπισμένα κεφάλαια στα επόμενα χρόνια.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v