ΗΠΑ: Αλλαγές στην αγορά Ι.Χ. λόγω πετρέλαιου

Σημαντικές επιπτώσεις στις αγοραστικές επιλογές αυτοκινήτων των αμερικανών καταναλωτών εκτιμούν οι αναλυτές ότι θα έχει η άνοδος στην τιμή του πετρελαίου και αναμένουν μείωση πωλήσεων των ”ενεργοβόρων” οχημάτων.

του Jeremy Grant στο Σικάγο

Η Bridgestone- Firestone, η αμερικανική θυγατρική της ιαπωνικής εταιρίας παραγωγής ελαστικών, Bridgestone, μοίραζε φυλλάδια με συμβουλές για οικονομία στα καύσιμα, στους αμερικανούς που έφευγαν για το ”Σαββατοκύριακο” του Memorial Day.

Οι περισσότερες από τις συμβουλές δεν χρίζουν ιδιαίτερης αναφοράς: να γεμίζετε τα ελαστικά με τις σωστές ατμόσφαιρες αέρα, να αλλάζετε τα φίλτρα λαδιού και να αποφεύγετε την απότομη επιτάχυνση. Ωστόσο, η εταιρία ελαστικών συμβούλεψε τους οδηγούς των σπορ αυτοκινήτων να απομακρύνουν τις οροφές των οχημάτων τους.

”Αυτό θα βελτιώσει την αεροδυναμική του οχήματός σας. Αντίστοιχη επίδραση έχει το πλύσιμο του αυτοκινήτου και η επίστρωση με κερί”, αναφέρει η εταιρία.

Αυτό το επίπεδο προσπαθειών μείωσης της κατανάλωσης αντανακλά τις ανησυχίες των αμερικάνων καταναλωτών για τις αυξημένες πετρελαϊκές τιμές.

Η ανησυχία αυτή βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αναλυτών της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι θα περιμένουν από τα στοιχεία της Τρίτης για τις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων, να αναγνωρίσουν την τάση απομάκρυνσης του καταναλωτικού ενδιαφέροντος από τα αυτοκίνητα πολυτελείας στα αυτοκίνητα υψηλής ενεργειακής αποδοτικότητας, λόγω της πετρελαϊκής συγκυρίας.

Σύμφωνα με επισκόπηση της Autobytel, μίας εταιρίας on-line αγορών οχημάτων, ο τύπος των πληροφοριών που ζητούνται από τους υποψήφιους αγοραστές ”καταδεικνύει πως η αύξηση της τιμής της βενζίνης έχει πολύ μεγαλύτερη επίπτωση στις μεταστροφές του καταναλωτικού ενδιαφέροντος, έναντι των προβλέψεων των αναλυτών”.

Όπως αναφέρει, οι αιτήσεις για πληροφορίες αναφορικά με αυτοκίνητα πολυτελείας με επίδοση 20 μιλίων στο γαλόνι, έχουν μειωθεί κατά 20% από τον Ιανουάριο, παρά τα ελκυστικά κίνητρα χρηματοδότησης των κατασκευαστών.

Αντιθέτως, οι αιτήσεις για συνηθισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 8% την ίδια περίοδο, ενώ το ενδιαφέρον για το υβριδικό αυτοκίνητο με δυνατότητα ενεργειακής επιλογής πετρελαίου- ηλεκτρισμού Prius της Toyota, αυξήθηκε κατά 73%.

Εάν αυτή η μεταστροφή στο καταναλωτικό ενδιαφέρον μεταφρασθεί σε πωλήσεις, η Detroit, ο μεγαλύτερος παραγωγός των πολυτελών αυτοκινήτων τύπου SUV, ίσως οδηγηθεί σε δεύτερο συνεχόμενο μήνα μείωσης πωλήσεων. Με τα αποθέματα στο υψηλότερο σημείο της δεκαετίας, ίσως οδηγηθεί σε μείωση της παραγωγής.

Ωστόσο, ο Chris Ceraso, αναλυτής της Credit Suisse First Boston στη Νέα Υόρκη, δεν θεωρεί ότι θα δεχθούν πιέσεις οι σχεδιασμοί παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών πριν το τρίτο τρίμηνο του έτους. Όπως εξηγεί, αυτό θα συμβεί καθώς οι General Motors, Ford και Chrysler επανέφεραν το Μάιο τις εκπτώσεις τους στα επίπεδα του προηγούμενου έτους.

Ο κ. Ceraso τονίζει: ”Το καλό νέο είναι ότι α υπάρξει βελτίωση των αποθεμάτων το Μάιο, με τους ”τρεις μεγάλους” να μειώνουν τα επίπεδα του στοκ κατά 100.000 κομμάτια, στα 2,8 εκ. Τα κακά νέα είναι πως τα 2,8 εκ. είναι υψηλότερα κατά 300.000 κομμάτια έναντι των φυσιολογικών επιπέδων”.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v