Οι ελπίδες των Αμερικανών καταναλωτών

Μήπως οι επενδυτές στηρίζουν τις ελπίδες τους στις ελπίδες άλλων, ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν; Πάντως τα "σκληρά" δεδομένα -τιμές σπιτιών, ανεργία, εμπόριο, εταιρικά κέρδη, πληθωρισμός- παραμένουν φριχτά.

Οι ελπίδες των Αμερικανών καταναλωτών
Οι ηλιόλουστες ημέρες που απόλαυσε η Αμερική στο τριήμερο του Memorial Day συνεπήραν τους επενδυτές. Χθες, ήρθαν αντιμέτωποι με δύο οικονομικές ειδήσεις. Πρώτη, ότι οι τιμές των σπιτιών σε όλη τη χώρα εξακολουθούν να βουλιάζουν. Καμία αμφιβολία. Η βασική αιτία της πιστωτικής και οικονομικής κατάρρευσης, το πιο κρίσιμο μέτρο που πρέπει να βελτιωθεί για να βγει ο πλανήτης από την παγίδα, παραμένει οπωσδήποτε αρνητική.

Αλλά τα χρηματιστήρια έκαναν ράλι. Γιατί; Διότι στη συνέχεια ανακοινώθηκε η δεύτερη είδηση ότι δείγμα 5.000 νοικοκυριών έδειξε ότι οι καταναλωτές είναι πιο αισιόδοξοι από τον περασμένο μήνα. Ο δείκτης Conference Board Consumer Confidence διαμορφώθηκε τον Μάιο στο 55, πάνω από τις προσδοκίες και υψηλότερα 14 μονάδες από τον Απρίλιο.

Οι επενδυτές που επιλέγουν να στηρίξουν τις ελπίδες τους σε αυτόν τον δείκτη εις βάρος των στοιχείων για τις τιμές ακινήτων, ίσως όμως κάνουν ένα επικίνδυνο λάθος.
 
Ας δούμε τα στοιχεία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη πιο προσεκτικά. Το μέγεθος του 55 παραμένει απελπιστικά χαμηλό, χειρότερο από τα επίπεδα της ύφεσης της δεκαετίας 1990. Επίσης, το μεγαλύτερο τμήμα της ανόδου του συνολικού δείκτη οφειλόταν στην αύξηση του επιμέρους δείκτη προσδοκιών. Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών για τις σημερινές συνθήκες, αντιθέτως, βελτιώθηκαν ελάχιστα.

Αυτό σημαίνει πως οι επενδυτές στηρίζουν τις ελπίδες τους στις ελπίδες άλλων ανθρώπων ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν. Ίσως πρόκειται για τους ίδιους ανθρώπους που είχαν εμπιστοσύνη στις τιμές ακινήτων δύο χρόνια πριν. Οπωσδήποτε, είναι σημαντικό να μπορείς να εντοπίσεις τα σημεία καμπής και τις αγορές που έχουν προγνωστικές ιδιότητες.

Αλλά η αλήθεια είναι ότι τα "σκληρά" δεδομένα -τιμές σπιτιών, ανεργία, εμπόριο, εταιρικά κέρδη, πληθωρισμός- παραμένουν φριχτά. Οι καταναλωτές από την πλευρά τους έχουν κάθε δικαίωμα να ονειρεύονται.
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v