Το Gmail της Google αλλάζει τα δεδομένα

Ο Larry Page, συνιδρυτής και πρόεδρος της Google, δηλώνει πως η ιδέα του Gmail– της υπηρεσίας που προσφέρει μεγάλη χωρητικότητα και αυτόματη αρχειοθέτηση των e-mail στους χρήστες του διαδικτύου – προήλθε από έναν χρήστη του Google που εξέφραζε τα παράπονά του για τις υπάρχουσες υπηρεσίες e-mail όπως το Yahoo! mail και το Hotmail της Μicrosoft.

του Paul Taylor στη Νέα Υόρκη

Ο Larry Page, συνιδρυτής και πρόεδρος της Google δηλώνει πως η ιδέα του Gmail– της υπηρεσίας που προσφέρει μεγάλη χωρητικότητα και αυτόματη αρχειοθέτηση των e-mail στους χρήστες του διαδικτύου – προήλθε από έναν χρήστη του Google που εξέφραζε τα παράπονά του για τις υπάρχουσες υπηρεσίες των e-mail σε παροχείς όπως το Yahoo! mail και το Hotmail της Μicrosoft.

Η ιδέα τράβηξε την προσοχή ενός προγραμματιστή της Google που θεώρησε ότι θα ήταν ένα καλό έργο ”του 20% χρόνου”- η Google ζητά από τους προγραμματιστές της να δαπανούν μια ημέρα της εβδομάδας σε εργασίες που τους ενδιαφέρουν, άσχετα από τις καθημερινές τους δουλειές.

”Μετά από εκατομμύρια M&M (σ.τ.μ. οι γνωστές σοκολατένιες καραμέλες), γεννήθηκε το Gmail” ανακοίνωσε η εταιρία σε ένα ιδιόρρυθμο δελτίο τύπου που εξέδωσε με ημερομηνία 1η Απριλίου, κάνοντας πολλούς δημοσιογράφους (συμπεριλαμβανομένου και εμού) να αναρωτιούνται αν αποτελούσε πρωταπριλιάτικο αστείο. Το Gmail, ωστόσο, φαίνεται να είναι πραγματικότητα.

Η απόφαση της Google να δοκιμάσει το Gmail, το οποίο παρέχει στους χρήστες του ιντερνετ ελεύθερο χώρο αποθήκευσης 1 γιγαμπάιτ (1 Gb) καθώς και εξελιγμένη τεχνική αποθήκευσης, αποτελεί νέο μέτωπο στη μάχη της Google με τους βασικούς ανταγωνιστές της. Τόσο η Yahoo!, όσο και το Ηotmail προσφέρουν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο επί πληρωμή.

Ως εκ τούτου, το Gmail, όχι μόνο θα προσφέρει πολύ περισσότερο δωρεάν αποθηκευτικό χώρο από τους ανταγωνιστές του– αρκετό για την αποθήκευση 500.000 σελίδων κειμένου– καθιστώντας λιγότερο πιεστική την ανάγκη του συνεχούς καθαρισμού τω e- mail, αλλά η νέα υπηρεσία αποτελεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στην πρόσβαση των πληροφοριών από αποθηκευμένα e- mails πολύ μετά τη χρονική στιγμή που στάλθηκαν.

Στην παρούσα φάση, οι περισσότερες υπηρεσίες e-mail ζητούν από τους χρήστες την αρχειοθέτηση των e- mails σε φακέλους και την διαγραφή τους εκτός των πλέον σημαντικών. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί μια πρόσφατη υπηρεσία της x1 Technologies (www.x1.com) η οποία, όπως το Gmail, χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία αναζήτησης που καθιστά εύκολη την εξεύρεση πληροφοριών από αποθηκευμένα e- mails.

Το Gmail, το οποίο θα δοκιμασθεί με λίγους προσκεκλημένους χρήστες σήμερα και έχει ήδη τη δική του ιστοσελίδα (www.gmail.com), θα οργανώνει αυτόματα τα e- mails αναλόγως του θέματός τους και θα επιτρέπει στους χρήστες να ψάχνουν τα e- mails τους με τον ίδιο τρόπο που ψάχνουν στο internet, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος προγραμματισμού της Google.

Επιπροσθέτως, όταν το G-mail δείχνει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, θα δείχνει αυτόματα και όλες τις απαντήσεις σε αυτό το e- mail, οπότε οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν μηνύματα στο πλαίσιο μιας συζήτησης.

Αλλά, γιατί στρέφεται η Google προς αυτήν την κατεύθυνση τώρα; ”Αποστολή μας είναι να οργανώσουμε τις παγκόσμιες πληροφορίες και να τις καταστήσουμε χρήσιμες και προσβάσιμες για τους χρήστες” δήλωσε ο Jonathan Rosenburg, αντιπρόεδρος της Google στο management προϊόντων. ”Ένα μεγάλο μέρος των πληροφοριών κατοικεί στα e-mails των χρηστών.”

Ένας ακόμη πιθανός λόγος ίσως να είναι ότι η Google, η οποία αναμένεται να επιζητήσει εφέτος την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, επιθυμεί να μετατοπίσει τη μάχη στην ”έδρα” των αντιπάλων της, Microsoft και Yahoo!, οι οποίες πρόσφατα αναβάθμισαν τις μηχανές αναζήτησής τους, ώστε να επιτεθούν στην κυριαρχία της μηχανής αναζήτησης στο ίντερνετ, της Google.

Ωστόσο, η είσοδος της Google στον κλάδο των ελεύθερων e- mails ενέχει σωρεία προκλήσεων για την εταιρία, η οποία έχει αφήσει κάποια αναπάντητα ερωτήματα. Για παράδειγμα, η Google θα πρέπει να καθησυχάσει τις ανησυχίες των χρηστών αναφορικά με το ιδιωτικό απόρρητο.

Το Gmail θα υποστηρίζεται από ”σχετικές με το θέμα” διαφημίσεις που θα εμφανίζονται στα περιθώρια των e- mails. H εταιρία τονίζει πως τα μηνύματα θα διαβάζονται μόνο από μηχανές και δεν θα εμπλέκονται ανθρώπινα μάτια.

© The Financial Times Limited 2004. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v