Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι Γερμανοί βιομήχανοι "μαζεύονται"

Οι γερμανικές βιομηχανίες (ThyssenKrupp, Continental, H.D., Siemens, Porsche, VW) περικόπτουν τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις καθώς οι ελπίδες για ταχεία ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας έχουν σβήσει.

  • Daniel Schafer (Βερολίνο)
Οι Γερμανοί βιομήχανοι μαζεύονται
Οι γερμανικές βιομηχανίες περικόπτουν τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις τους, καθώς οι επιχειρηματίες της μεγαλύτερης εξαγωγικής χώρας της Ευρώπης ετοιμάζονται για μακρά διεθνή ύφεση.

Κορυφαίοι βιομηχανικοί όμιλοι, όπως η ThyssenKrupp, η Continental και η Heidelberger Druckmaschinen, σκοπεύουν να μειώσουν κάθετα τις επενδύσεις σε εξοπλισμό, εργοστάσια ή σε έρευνα και ανάπτυξη, καθώς οι ελπίδες για ταχεία ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας έχουν σβήσει.

Οι περικοπές στα επενδυτικά σχέδια θα πλήξουν τους κατασκευαστές μηχανολογικού εξοπλισμού και εγκαταστάσεων, που απασχολούν πάνω από 900.000 εργαζομένους και συστήνουν τη βιομηχανική ραχοκοκαλιά της οικονομικής λοκομοτίβας της Ευρώπης.

Ο κ. Ekkehard Schulz, διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης βιομηχανίας της χώρας ThyssenKrupp, δήλωσε ότι ο όμιλος θα μειώσει τις δαπάνες κεφαλαίου κατά 500 εκατ. ευρώ. Ανέφερε: "Θα μειώσουμε τις δαπάνες κεφαλαίου κατά 4 δισ. ευρώ του χρόνου, με αναβολές έργων".

Η Continental, εταιρία κατασκευής ανταλλακτικών αυτοκινήτων, αναζητεί τρόπους μείωσης των δαπανών και του κόστους έρευνας και ανάπτυξης. Και η Heidelberger Druckmaschinen, η ζημιογόνος βιομηχανία εκτυπωτικών μηχανημάτων, δήλωσε: "Οι επενδύσεις κεφαλαίου θα μειωθούν στη φετινή οικονομική χρονιά, αλλά δεν ξέρω πόσο".

Αυτές οι αποφάσεις υποσκελισμού μακροχρόνιων προγραμμάτων σηματοδοτούν ένα δραματικό σημείο καμπής για τη βιομηχανία μηχανολογικού εξοπλισμού, που απολάμβανε σταθερή ανάπτυξη επί 5 χρόνια και πλέον.

Οι παγκόσμιες δαπάνες κεφαλαίου (capital expenditure) έφτασαν σε αιχμή στο γ΄ τρίμηνο και τα βιβλία παραγγελιών είναι ακόμη "γεμάτα", σύμφωνα με τα στοιχεία της JP Morgan. Αλλά οι αναλυτές προβλέπουν ότι αυτές οι δαπάνες θα μειωθούν κάθετα του χρόνου, καθώς αναστέλλονται επενδύσεις και ακυρώνονται παραγγελίες, αφού πολλές εταιρίες δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για νέα έργα.

Ακόμη και η Siemens, ο βιομηχανικός κολοσσός της Γερμανίας, που εξακολουθεί να ευημερεί χάρη στην πληθώρα των παραγγελιών στα βιβλία της, έχει γίνει πιο επιφυλακτική. Ο κ. Joe Kaeser, οικονομικός διευθυντής, δήλωσε: "Έχουμε εγκρίνει μόνο το 50% των δαπανών capex για το 2009. Θα αναθεωρούμε τα μεγέθη από τρίμηνο σε τρίμηνο, ώστε να μην καταλήξουμε με πολλά πάγια έξοδα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς".

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες περιλαμβάνονται στους κλάδους που έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη μείωση στις δουλειές του τελευταίους μήνες και πρόκειται να ακολουθήσουν προγράμματα μεγάλων περικοπών δαπανων.

Η Porsche και η Volkswagen έχουν σχεδιάσει προγράμματα μείωσης επενδύσεων. Ο οικονομικός διευθυντής της Porsche κ. Holger Harter, δήλωσε: "Έχουμε περικόψει δαπάνες που δεν σχετίζονται άμεσα με την παραγωγή ενός μοντέλου, όπως επενδύσεις σε ακίνητα".
© The Financial Times Limited 2008. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v