Ακυρώνουν συμβόλαια λόγω κρίσης οι ναυτιλιακές

Οι ναυτιλιακές εταιρίες προχωρούν σε ακύρωση συμβολαίων κατασκευής νέων πλοίων, καθώς η αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου βρίσκεται αντιμέτωπη με μία από τις ισχυρότερες κρίσεις της ιστορίας της.

  • Robert Wright
Ακυρώνουν συμβόλαια λόγω κρίσης οι ναυτιλιακές
Οι ναυτιλιακές εταιρίες αποσύρουν δεκάδες εκατ. δολάρια, ακυρώνοντας συμβόλαια για κατασκευή νέων πλοίων, τα οποία πλέον θεωρούνται ακριβά και με δεδομένο ότι ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με μία από τις δυσκολότερες περιόδους της ιστορίας του.

Την περασμένη εβδομάδα η εισηγμένη στην αγορά της Ν. Υόρκης Genco Shipping ανακοίνωσε ότι θα έχει απώλειες 53 εκατ. δολαρίων από προκαταβολές που είχε καταβάλλει προκειμένου να χρηματοδοτήσει την κατασκευή έξι νέων πλοίων συνολικής αξίας 530 εκατ. δολαρίων.

Η Hellenic Carriers, εισηγμένη στη δευτερογενή αγορά του Λονδίνου, AIM, ανακοίνωσε ότι θα έχει και αυτή απώλειες ύψους 6,97 εκατ. δολαρίων, ενώ θα καταβάλει επιπλέον 1 εκατ. δολάρια προκειμένου να αποσυρθεί από συμβόλαιο αξίας 69,7 εκατ. δολαρίων που είχε κλείσει τον Ιούλιο, για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Την ίδια στιγμή, η εισηγμένη στην αγορά του Όσλο Golden Ocean τονίζει ότι επανεξετάζει τα συμβόλαια για την κατασκευή νέων πλοίων, αν και δεν έχει ακόμη προχωρήσει σε κάποια ακύρωση.

Οι ακυρώσεις ακολουθούν την κατάρρευση της αγοράς βραχυπρόθεσμων, spot επιτοκίων για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπως σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, βωξίτη, σιτηρά και άλλα εμπορεύματα. Η πτώση -της τάξης του 71,9% τον Οκτώβριο- έχει οδηγήσει σε κάθετη υποχώρηση τις αποτιμήσεις των πλοίων. Συνεπώς είναι σε πολλές περιπτώσεις περισσότερο συμφέρον για τις ναυτιλιακές εταιρίες να χάσουν τις προκαταβολές που έχουν δώσει παρά να επιμείνουν στην ολοκλήρωση συμφωνιών οι οποίες δεν είναι και τόσο επικερδείς.

Ο κ. Quentin Soanes, στέλεχος της χρηματιστηριακής εταιρίας Braemar Seascope, που δραστηριοποιείται στη ναυτιλία, υποστηρίζει ότι δεδομένης της αρνητικής πορείας της αγοράς ξηρού φορτίου μπορεί να ακυρωθεί το 40% έως 50% των συμβολαίων για την κατασκευή νέων πλοίων. Η Braemar υπολογίζει θα κατασκευαστούν, παγκοσμίως, περί τα 3.920 νέα πλοία. Σύμφωνα με τον κ. Soanes "θα υπάρξει μεγάλη αναστάτωση".

Με την ακύρωση παραγγελιών οι εταιρίες αποκτούν τη διακαώς απαιτούμενη ρευστότητα, την οποία διαφορετικά θα έπρεπε να τοποθετήσουν σε πληρωμένες για την κατασκευή νέων πλοίων.

Η κ. Φωτεινή Καραμανλή, επικεφαλής της Hellenic Carriers, τονίζει ότι η εταιρία της δρα με σωφροσύνη. Όπως δηλώνει "επιλέξαμε να μην αναλάβουμε το ρίσκο απόκτησης ενός πλοίου το οποίο θα λειτουργεί με ζημίες από την πρώτη ημέρα".

Από την πλευρά του, ο κ. John Wobensmith, οικονομικός διευθυντής της Genco Shipping προσθέτει ότι "η ρευστότητα της εταιρίας έχει ενισχυθεί κατά τη διάρκεια μίας εξαιρετικά δύσκολης περιόδου και η ικανότητά μας να αδράξουμε ευκαιρίες έχει επεκταθεί".

Ο κ. Stamatis Molaris, επικεφαλής της Excel Maritime Carriers, εξήγησε στους επενδυτές ότι δεν αναμένει πλέον την παραλαβή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία έχει παραγγείλει στην Korea Shipyard, συνολικής αξίας 311 εκατ. δολαρίων.
© The Financial Times Limited 2008. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v