Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κλάδοι που "νικούν" την ύφεση

Υπάρχουν ορισμένοι επιχειρηματικοί κλάδοι οι οποίοι κατορθώνουν να "νικήσουν" την ύφεση. Ο πλέον δυνατός εξ αυτών δεν είναι άλλος από τους παραγωγείς τροφίμων και ιδιαίτερα όμιλοι που ειδικεύονται σε γλυκά.

Οι δυσκολίες χτίζουν χαρακτήρες. Οι Cadbury, Nestle και Hershey έχτισαν τις επιχειρήσεις τους κατά την πείνα του '30, καθιστώντας τη σοκολάτα φθηνό υποκατάστατο του φαγητού.

Με τα καμπανάκια της ύφεσης να χτυπούν εκ νέου, η Cadbury αλλά και η εταιρία παραγωγής σοκολάτας Thorntons βρίσκονται μεταξύ των βρετανικών εταιριών που συνεχίζουν να καταγράφουν ικανοποιητικές πωλήσεις.

Ποιος άλλος κερδίζει;

Οι μετοχές του FTSE 100 με την καλύτερη πορεία φέτος περιλαμβάνουν τους τυπικούς υποψήφιους, που διαθέτουν δυνατότητες αντίστασης στην ύφεση: κοινή ωφέλεια (Drax, Centrica, United Utilities), φαρμακοβιομηχανία (AstraZeneca, Smith & Nephew, GlaxoSmithKline) και καταναλωτικά αγαθά (Reckitt Benckiser, British American Tobacco).

Εκτός FTSE 100 υπάρχουν και άλλοι κερδισμένοι. Για παράδειγμα, οι παραγγελίες της Domino's Pizza έχουν σχεδόν πενταπλασιαστεί, ενώ καλή πορεία ακολουθούν οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών και DVDs.

Ένα, όμως, από τα μεγάλα προβλήματα έγκειται στο γεγονός ότι τα Aldi και Lidl, δηλαδή τα κορυφαία γερμανικά super markets με χαμηλές τιμές στα προϊόντα, δεν είναι εισηγμένα.
© The Financial Times Limited 2008. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v