Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δεν "πείθει" το bear market rally

Όταν οι επενδυτές μοιάζουν γοητευμένοι από το γεγονός ότι ο καταναλωτής αγοράζει οδοντόκρεμα και ως εκ τούτου στηρίζουν τις μετοχές διαρκών καταναλωτικών αγαθών, τότε τα ράλι δεν είναι υγιή.

  • John Authers, Investment Editor
Δεν πείθει το bear market rally
Θα πρέπει να εμπιστευόμαστε το ράλι; Οι μετοχές σε παγκόσμιο επίπεδο ανέκαμψαν την Τετάρτη, βοηθούμενες και από την ενίσχυση, υψηλότερα του αναμενομένου, των αμερικανικών αποθεμάτων πετρελαίου.

Όμως η πραγματικότητα είναι ότι το καλοκαιρινό ράλι πραγματοποιείται με πολύ μικρούς όγκους συναλλαγών και υπό τη σκιά της συνεχιζόμενης κρίσης στις αγορές χρήματος και πίστης.

Ταυτόχρονα, αποτελεί αντίδραση στο ξαφνικά αναγεννημένο δολάριο, του οποίου η ανάκαμψη οφείλεται στην απαισιοδοξία για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν στηρίξεις για ράλι διαρκείας.

Η πορεία αρκετών κλάδων, επίσης, μπορεί να προκαλέσει ανησυχίες. Η εικόνα των κυκλικών ή βιομηχανικών μετοχών, σε σύγκριση με τους τίτλους εταιριών παραγωγής διαρκών καταναλωτικών αγαθών, αποτελεί έναν παραδοσιακό δείκτη για τη γενικότερη συμπεριφορά των αγορών. Όταν οι κυκλικές μετοχές είναι αυτές που κερδίζουν, τότε βρισκόμαστε σε φάση ανάπτυξης. Τα ράλι είναι υγιή.

Όταν οι κυκλικές μετοχές ηττώνται, τότε βρισκόμαστε σε εποχή ανεύρεσης δικλίδας ασφαλείας. Εάν οι επενδυτές γοητεύονται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αγοράζουν τουλάχιστον οδοντόκρεμες, τότε σαφώς δεν είναι αισιόδοξοι.

Από την έναρξη της πιστωτικής κρίσης, στα μέσα Ιουλίου του 2007, ο κλαδικός δείκτης σταθερών καταναλωτικών αγαθών MSCI World Staples έχει ξεπεράσει τον αντίστοιχο βιομηχανικό κατά 27%. Σε ό,τι αφορά το τρέχον rally από τις 14 Ιουλίου τα καταναλωτικά αγαθά ξεπερνούν τον βιομηχανικό κλάδο κατά 5,6%. Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων τελευταίων εβδομάδων, η αντίστοιχη υπέρβαση φτάνει στο 8,3%.

Στις ΗΠΑ οι τάσεις είναι λίγο διαφορετικές. Ο βιομηχανικός κλάδος ακολουθεί ελαφρώς καλύτερη πορεία, αφού το πετρέλαιο πραγματοποίησε την πολυαναμενόμενη στροφή. Όμως αυτό συνέβη τις πρώτες ημέρες της στροφής. Κατά τις τέσσερις τελευταίες εβδομάδες, τα καταναλωτικά αγαθά νικούν τον βιομηχανικό κλάδο κατά 5%.

Δηλαδή, οι επενδυτές γοητεύονται περισσότερο από τις εταιρίες παραγωγής σταθερών καταναλωτικών αγαθών και όχι από τις βιομηχανίες οι οποίες θα είναι ο πραγματικός ωφελημένος εάν η οικονομία ανακάμψει. Επομένως, το τρέχον rally μάλλον πραγματοποιείται με… μισή καρδιά.
© The Financial Times Limited 2008. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v