Το ακριβό πετρέλαιο πλήττει και το...σούσι

Το ακριβό πετρέλαιο έχει  ποικίλες επιπτώσεις στην καθημερινότητα. Τώρα, δε, απειλεί και την αγαπημένη τροφή των Ιαπώνων, αλλά και αρκετών δυτικών, το σούσι. Οι Ιάπωνες αλιείς απειλούν ότι θα δέσουν τα πλοία στα λιμάνια.

  • Jonathan Soble (Τόκιο)
Το ακριβό πετρέλαιο πλήττει και το...σούσι
Το σούσι κινδυνεύει να πέσει θύμα του ακριβού πετρελαίου καθώς η βιομηχανία αλιείας ότι θα «δέσουν» στα λιμάνια και δεν θα προχωρήσουν θα αλιεύσουν τόνου, καθώς το ακριβό πετρέλαιο καθιστά την εν λόγω δραστηριότητα μη κερδοφόρα.

Όπως σημειώνει η Japan Tuna, κορυφαία εταιρεία του κλάδου, το κόστος των καυσίμων για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην αλιεία τόνου διπλασιάστηκε στα 120.000 γεν (733 ευρώ) ανά kilolitre.

Ως εκ τούτου το 20% του ιαπωνικού αλιευτικού στόλου των 360 πλοίων θα σταματήσουν την δραστηριότητά τους κατά το διάστημα Ιουλίου-Οκτωβρίου, μία εποχή που οι ποσότητες τόνου υποχωρούν.

Αποτέλεσμα οι τιμές χονδρικής για τον τόνο υψηλής ποιότητας που χρησιμοποιείται για την παρασκευή σούσι να έχουν ενισχυθεί περίπου 25% σε ετήσια βάση.

Σημειώνεται ότι η Ιαπωνία διέθετε, πριν από αρκετά χρόνια, 800 πλοία για την αλιεία τόνου, αλλά οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες αλλά και οι σκληρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, έχουν οδηγήσει σε συρρίκνωση του στόλου.

Σύμφωνα με τον Takeshi Hamada, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Tokyo Marine Science and Technology University τελικώς όλα τα παραπάνω προβλήματα θα «χτυπήσουν» και τον καταναλωτή.

«Το σούσι από τόνο είναι, ήδη, κάτι το ακριβό. Σε μερικά χρόνια θα καταστεί τροφή μόνο για εξαιρετικά πλούσιους», υποστηρίζει.

Από την πλευρά του ο Yuichiro Harada, επικεφαλής της Promotion of Responsible Tuna Fisheries, οργάνωσης με έδρα το Τόκιο η οποία αντιπροσωπεύει 12 χώρες, τονίζει ότι 140 πλοία από Ταϊβάν, Κίνα και Κορέα είτε έχουν ήδη διακόψει την αλιεία τόνου είτε σκοπεύουν να το πράξουν άμεσα.
© The Financial Times Limited 2008. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v