Το…σίριαλ Microsoft-Yahoo!

Ποιος νίκησε από το διαζύγιο Microsoft και Yahoo!; Όπως όλα δείχνουν η Google. Όσο οι δύο βασικοί ανταγωνιστές δεν τα βρίσκουν τόσο το καλύτερο για την κορυφαία μηχανή on line αναζήτησης.

Το…σίριαλ Microsoft-Yahoo!
Ο νικητής είναι η… Google. Η σκιά που εμφανίστηκε πάνω από την κορυφαία on line μηχανή αναζήτησης στο παρασκήνιο της ενδεχόμενης συμφωνίας Microsoft - Yahoo! χάθηκε. Πιθανώς να ανοίγει τον δρόμο και για μία νέα συμφωνία.

Από τη στιγμή που η Microsoft κατέθεσε την πρότασή της, η Yahoo! άρχισε να αναζητά απεγνωσμένα εναλλακτική λύση. Ενδεχόμενη ένωση με την AOL δεν ήταν και τόσο ξεκάθαρη, ενώ δεν προσέφερε αρκετά στους μετόχους της.

Μετά την ανακοίνωση της απόσυρσης της Microsoft, η εναλλακτική λύση για τη Yahoo! είναι η παραχώρηση κάποιων υπηρεσιών στην Google. Εάν, δε, συνδέσει τις υπηρεσίες αναζήτησης με τις αντίστοιχες της AOL, τότε, σύμφωνα με τη Sanford Bernstein, η αξία της μετοχής μπορεί να αναρριχηθεί στα 37 δολάρια.

Όμως, για να γίνουν όλα τα παραπάνω θα πρέπει οι δύο κορυφαίες μηχανές αναζήτησης, δηλαδή η Google και η Yahoo!, να υπογράψουν κάποιου είδους συμφωνία, κάτι το οποίο δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει απαρατήρητο από τις ρυθμιστικές αρχές ούτε από τις αρχές ανταγωνισμού.

Εάν οποιαδήποτε συμφωνία με την Google έχει πιθανότητες να πραγματοποιηθεί, η Yahoo! οφείλει να κινηθεί με ταχύτητα. Δεδομένης της απόρριψης της προσφοράς της Microsoft στα 33 δολάρια ανά μετοχή, όλοι αναμένουν ότι η μετοχή της Yahoo! θα υποχωρήσει σημαντικά στη σημερινή συνεδρίαση.

Η μετοχή μπορεί να μειωθεί στα 22 δολάρια, δηλαδή κατά 23% χαμηλότερα από το κλείσιμο της Παρασκευής 2 Μαΐου. Στην πραγματικότητα, βέβαια, δεν θα υπάρξει τέτοια βύθιση.

Παρά την απόσυρση της Microsoft η Yahoo! παραμένει στο παιχνίδι. Η Microsoft εξακολουθεί να είναι ένας από τους λογικούς αγοραστές και ανά πάσα στιγμή το ενδιαφέρον της μπορεί να ανανεωθεί, ιδιαίτερα εάν δεν επιτύχουν οι συνομιλίες μεταξύ Yahoo! και Google.

Η Microsoft έπραξε άριστα με το να μην κυνηγήσει επιθετική προσφορά εξαγοράς. Όμως, με την εκδήλωση του αρχικού ενδιαφέροντος αλλά και με την παραδοχή ότι μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση της προσφοράς ουσιαστικά απέστειλε το μήνυμα ότι δεν μπορεί μόνη της να ανταγωνιστεί την Google.

Όσο για τη Yahoo!, πολύ δύσκολα θα κατορθώσει να επιτύχει μόνη της τιμή μετοχής στα 33 δολάρια. Ως εκ τούτου, μπορεί να υπάρξει και δεύτερος γύρος του σίριαλ με τη Microsoft. Όσο όμως περισσότερο καθυστερήσει ενδεχόμενη ένωση των δύο βασικών της ανταγωνιστριών, τόσο το καλύτερο για την Google.
© The Financial Times Limited 2008. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v