Η "κόντρα" Microsoft και Yahoo

Η Microsoft αποφάσισε να «επιτεθεί» στη Yahoo!, απειλώντας να αποσύρει την προσφορά της. Εάν οι δύο πλευρές δεν αποφασίσουν να ξεκινήσουν σύντομα διαπραγματεύσεις, ο πραγματικός θριαμβευτής της κόντρας θα είναι η Google.

  • Lex
Η κόντρα Microsoft και Yahoo
Είναι, τελικώς, η Microsoft έτοιμη να «παίξει σκληρά»; Δύο μήνες κάλπικου πολέμου, από τη στιγμή που ο γίγαντας του software κατέθεσε την αρχική προσφορά εξαγοράς της Yahoo!, η Microsoft δεν φάνηκε διατεθειμένη να το «παίξει» Larry Ellison.

Με δεδομένα τα προβλήματα ενσωμάτωσης αλλά και τα πιθανά προβλήματα με τις αρχές ελέγχου που θα κληρονομήσει με την εξαγορά της Yahoo!, μία φιλική συμφωνία μοιάζει προτιμότερη από έναν αιματοβαμμένο πόλεμο, όπως αυτόν που διεξήγαγε ο Larry Ellison της Oracle τα τελευταία χρόνια.

Αλλά η «απαλή» προσέγγιση δεν έφερε αποτελέσματα. Η τελευταία επιστολή που έστειλε η Microsoft στην Yahoo!, απειλεί με ουσιαστικό πόλεμο και πιθανή μείωση της αρχικής προσφοράς (με αρχικό premium 62%).

Στην ουσία η καλύτερη διαπραγματευτική θέση για την Yahoo!, έχει να κάνει με την απεγνωσμένη ανάγκη της Microsoft για να την εξαγοράσει – όντας μία τελευταία ευκαιρία για να ανταγωνιστεί την Google – αλλά και την ελπίδα ότι η Microsoft δεν θα κηρύξει πραγματικό πόλεμο.

Άλλωστε θα χρειαστεί σχεδόν ένας χρόνος για να ξεκαθαρίσει η εξαγορά, από τις ρυθμιστικές αρχές Ευρώπης και ΗΠΑ. Μία «ακυβέρνητη» Yahoo!, θα συνεχίσει να χάνει έδαφος έναντι στην Google.

Η αρχική προσφορά της Microsoft ήταν 31 δολάρια ανά μετοχή. Με δεδομένη την υποχώρηση των δικών της τίτλων, η προσφορά έχει υποχωρήσει στα 29,50 δολάρια ανά μετοχή.

Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση, η Microsoft, μάλλον, δεν θέλει πραγματικά να μειώσει την προσφορά της και να κηρύξει πόλεμο. Με δεδομένη την στρατηγική σημασία της εξαγοράς γι’ αυτήν, η Yahoo!, εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα να «σπρώξει» την τιμή προσφοράς υψηλότερα από τα 31 δολάρια ανά μετοχή. Όμως οι ισορροπίες είναι εύθραυστες.

Όσο η Yahoo! αντιστέκεται, τόσο θα ενισχύεται η απόγνωση της Microsoft. Αυτό μπορεί να την αναγκάσει να προχωρήσει σε αύξηση της προσφοράς της, προκειμένου να εξασφαλίσει τη συμφωνία. Βέβαια, μπορεί η Microsoft να χάσει την υπομονή της και να γίνει επιθετική.

Εάν οι δύο πλευρές δεν ξεκινήσουν σύντομα τις διαπραγματεύσεις, αυτός που τελικά θα αναδειχθεί νικητής δεν είναι άλλος από την Google.
© The Financial Times Limited 2008. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v