Lex: Βοήθεια από το Κουβέιτ

Διαθέτοντας 400 δισ. δολάρια σε δύο επενδυτικά κεφάλαια, η Kuwait Investment Authority σαφώς μπορεί να ”σώσει” Merrill Lynch και Citigroup. Η διαφορά της όμως με τους υπόλοιπους είναι ότι εάν αυτές οι επενδύσεις δεν φέρουν κέρδη, μπορεί να ”πιεστεί” να προχωρήσει σε πώλησή τους.

Δεν είναι έκπληξη ότι η Kuwait Investment Authority (KIA) αναμένεται να καταστεί το τελευταίο επενδυτικό κεφάλαιο που θα παράσχει βοήθεια σε μία προβληματική αμερικανική τράπεζα.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών του Περσικού Κόλπου είναι υγιής, με το Κουβέιτ να θεωρείται η χώρα που έχει μείνει πίσω. Δεν υπάρχουν λαμπεροί αγώνες αυτοκινήτου όπως στο Κατάρ, ενώ οι ακτές του Κουβέιτ δεν έχουν την αντίστοιχη αίγλη του Ντουμπάι. Αντιστοίχως, η διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της χώρας δεν είναι εξίσου επιθετική.

Εν μέρει αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι τεράστιες πηγές πλουτισμού του Κουβέιτ –σε σύγκριση, για παράδειγμα, με αυτές του Ντουμπάι– δεν απαιτούν τόσο περίπλοκη διαχείριση. Η ιρακινή εισβολή το 1990 ήταν επίσης ένας παράγοντας καθυστέρησης.

Μέχρι πρόσφατα οι επενδύσεις από την KIA ήταν εξαιρετικά προσεκτικές, ενώ σε τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να εγκρίνονται από το κοινοβούλιο της χώρας.

Αυτό που έχει σημασία τώρα είναι οι δυνατότητες που έχει το Κουβέιτ να επενδύσει σε Merrill Lynch και Citigroup. Η KIA διαθέτει δύο βασικά επενδυτικά κεφάλαια, τα οποία διαχειρίζονται περιουσιακά στοιχεία αξίας υψηλότερης των 400 δισ. δολαρίων.

Το μικρότερο επενδυτικό κεφάλαιο, το General Reserve Fund, διαχειρίζεται χρήματα από τον εθνικό προϋπολογισμό, τα οποία τοποθετεί είτε στην εγχώρια αγορά είτε στην περιοχή των Εμιράτων.

Το μεγαλύτερο κεφάλαιο, το Future Generations Fund, διαθέτει ένα αρκετά διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο. Το μεγαλύτερο μέρος του το διαχειρίζονται ανεξάρτητοι διαχειριστές κεφαλαίων, αν και η KIA έχει και το δικό της επιτελείο.

Αυτό που δεν είναι αρκετά σαφές είναι γιατί η KIA διατηρεί τις επονομαζόμενες επενδύσεις-κλειδιά, δηλαδή μεγάλα μερίδια μετοχών σε εισηγμένες εταιρίες όπως οι DaimlerChrysler και BP, και σήμερα πιθανώς σε δύο ακόμη, παρά την έλλειψη εμπειρίας από ανάλογα στοιχήματα στο παρελθόν.

Ακόμη και εάν ο ορίζοντας επένδυσης από το Future Generations Fund είναι 100 χρόνια, οι πολιτικές καριέρες είναι πολύ πιο περιορισμένες. Πάντως, η KIA ίσως δεχτεί ισχυρές πιέσεις, ακόμη και να αναγκαστεί να προχωρήσει σε ρευστοποιήσεις, εάν οι νέες επενδύσεις της δεν φέρουν κέρδη.

© The Financial Times Limited 2008. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v