To WhatsApp ανοίγει τον δρόμο για πληρωμένα μηνύματα

Η εφαρμογή αλλάζει την πολιτική προστασίας δεδομένων, για πρώτη φορά μετά την αγορά της από το Facebook. Επιμένει ότι κανείς δεν μπορεί να δει τα προσωπικά μηνύματα. Παρότι μόλις άρχισε να φλερτάρει με τις επιχειρήσεις, κάποιες ήδη τη χρησιμοποιούν.

  • της Hannah Kuchler
To WhatsApp ανοίγει τον δρόμο για πληρωμένα μηνύματα

Το WhatsApp αλλάζει την πολιτική του για να επιτρέψει σε επιχειρήσεις να στέλνουν μηνύματα στους πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες του, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε παραγωγή εσόδων για το Facebook στο οποίο ανήκει η εφαρμογή.

Η αλλαγή στην πολιτική -η πρώτη απ' όταν η εφαρμογή αγοράστηκε από το Facebook στις αρχές του 2014- θα επιτρέψει στις εταιρίες να στέλνουν μηνύματα που πολύς κόσμος αυτή τη στιγμή λαμβάνει μέσω SMS. Το WhatsApp σχεδιάζει να δοκιμάσει αυτές τις νέες υπηρεσίες, περιλαμβανομένων ειδοποιήσεων για απάτες από τράπεζες και ενημερώσεων από αεροπορικές εταιρίες για καθυστερήσεις πτήσεων, μέσα στους επόμενους λίγους μήνες.

Ωστόσο το WhatsApp τονίζει ότι δεν θα βάλει διαφημιστικά banners στα μηνύματα. Επανέλαβε ότι η κρυπτογράφηση end-to-end σημαίνει πως η εφαρμογή δεν έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο των μηνυμάτων, ούτε αποθηκεύει συχνά metadata που δείχνουν ποιος επικοινωνεί με ποιον.

«Θέλουμε να εξερευνήσουμε τρόπους ώστε να επικοινωνείτε με επιχειρήσεις που έχουν σημασία και για εσάς, ενώ θα εξακολουθούμε να σας παρέχουμε μια εμπειρία χωρίς διαφημιστικά banners τρίτων και spam», τόνισε εκπρόσωπος σε ανάρτησή του σε μπλογκ.

Είναι η πρώτη φορά που η WhatsApp, η οποία λειτουργεί ξεχωριστά από τη μητρική της εταιρία, μοιράζεται δεδομένα χρηστών μαζί της. Όταν το Facebook απέκτησε το WhatsApp για 22 δισ. δολάρια, κάποιοι είχαν εκφράσει φόβους πως το κοινωνικό δίκτυο θα άλλαζε την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων, θα «σκάλιζε» τα δεδομένα, ή θα άρχιζε να δείχνει διαφημίσεις στους χρήστες μέσα στη ροή των μηνυμάτων τους.

Η νέα πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων επιτρέπει στην κύρια εφαρμογή του Facebook να χρησιμοποιεί τον αριθμό τηλεφώνου που δίνει ένας χρήστης στο WhatsApp, προκειμένου να επιτρέπει στους μαρκετίστες να κάνουν στοχευμένη διαφήμιση. Ο αριθμός τηλεφώνου που χρησιμοποιείται από το WhatsApp θα ενταχθεί σε μια υπάρχουσα βάση δεδομένων που μπορεί να συγκριθεί ανώνυμα με τις λίστες πελατών των ίδιων των εταιριών, ώστε να δημιουργηθεί ένα κοινό που θα δέχεται ένα συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα.

Το Facebook θα μπορεί επίσης να χρησιμοποιεί τον αριθμό ώστε να προτείνει φίλους για αίτημα φιλίας ή παρακολούθηση, αν ο χρήστης έχει στο τηλέφωνό του και τις δύο εφαρμογές, του WhatsApp και του Facebook.

«Ακόμη και καθώς θα συντονιζόμαστε περισσότερο με το Facebook τους ερχόμενους μήνες, τα κρυπτογραφημένα μηνύματά σας παραμένουν προστατευμένα και κανείς άλλος δεν μπορεί να τα διαβάσει. Ούτε το WhatsApp, ούτε το Facebook, ούτε κανείς άλλος», ισχυρίστηκε ο εκπρόσωπος. «Δεν αναρτούμε ούτε μοιραζόμαστε τον αριθμό σας στο WhatsApp με άλλους, περιλαμβανομένου του Facebook, και θα συνεχίσουμε να μην πουλάμε, μοιραζόμαστε ή δίνουμε τον τηλεφωνικό σας αριθμό σε διαφημιστές».

Ο Jan Koum, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του WhatsApp, έχει επισημάνει ότι η προστασία της ιδιωτικότητας είναι βασική αξία στο WhatsApp, εν μέρει λόγω της προσωπικής του εμπειρίας όταν μεγάλωνε στη Σοβιετική Ένωση. Τόνισε ότι η ιδέα για την κρυπτογράφηση end-to-end, της οποίας η εταιρία ολοκλήρωσε το λανσάρισμα σε κάθε χρήστη και κάθε υπηρεσία τον Απρίλιο, είναι «απλή»: κανείς κυβερνοεγκληματίας, κανένα καταπιεστικό καθεστώς, ούτε καν το WhatsApp, δεν μπορούν να δουν μέσα στα μηνύματα.

Αν και το WhatsApp μόλις τώρα ξεκινά να «φλερτάρει» ενεργά με τις επιχειρήσεις, πολλές εταιρίες ήδη χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να συνομιλούν με πελάτες, ιδιαίτερα σε αναδυόμενες αγορές όπου η εφαρμογή κυριαρχεί στις διαδικτυακές επικοινωνίες.

Η άλλη εφαρμογή μηνυμάτων του Facebook, το Facebook Messenger, επίσης ανοίγεται στις επιχειρήσεις, ενθαρρύνοντας τις εταιρίες να δημιουργούν chatbots που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να επικοινωνήσουν με τους χρήστες. Σε αυτό το πρώιμο στάδιο, το WhatsApp φαίνεται να έχει μια στοιχειώδη ανταπόκριση, η οποία συνάδει με τον απλοποιημένο του σχεδιασμό και την εστίασή του στο να χρησιμοποιεί πολύ λίγα δεδομένα κινητού για να εξυπηρετεί όσους έχουν αργές συνδέσεις.

© The Financial Times Limited 2016. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v