Το γράμμα του (ακτιβιστή επενδυτή) Σκρουτζ στον Άγιο Βασίλη

Ο Άγιος Βασίλης διαχειρίζεται την επιχείρησή του με οπισθοδρομικό τρόπο, κατασπαταλώντας κεφάλαια που θα μπορούσε να επιστρέψει στους επενδυτές, λέει ο Εμπενίζερ Σκρουτζ. Η παρέμβαση των αναλυτών και γιατί τελικά η "Επιχειρήσεις Άγ. Βασίλης" βρίσκονται έτη μπροστά από οποιαδήποτε Amazon, Walmart.

Το γράμμα του (ακτιβιστή επενδυτή) Σκρουτζ στον Άγιο Βασίλη

Προς: Επιχειρήσεις Αγ. Βασίλης
Από: Counting House Capital

Αγαπητέ Άγιε Βασίλη

Είμαι ένας ακτιβιστής επενδυτής της εταιρείας σας, που για πολλά χρόνια με εξόργιζε η ηθελημένη εκκεντρική προσέγγισή σας προς την κατανομή κεφαλαίων, την τιμολόγηση, τη στρατηγική branding και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας σας. Ορισμένοι από τους θαυμαστές σας μου απηύθυναν έκκληση να μην επικρίνω τη στρατηγική σας στην περίοδο της καλής θέλησης, και τους απαντώ «μπούρδες».

Πάντα θεωρούσα την προσφυγή σας στη φιλανθρωπία του 4ου αιώνα και την κατασπατάληση του εργατικού κεφαλαίου ως χαρακτηριστικά ενός περιχαρακωμένου ιδρυτή, η ενέργεια του οποίου ήταν αφιερωμένη στην προσφορά χαράς σε ανήλικους πελάτες, με μεγάλο κόστος, αγνοώντας την πειθαρχία στη διαχείριση. Έχετε δείξει ελάχιστο ενδιαφέρον για την κάλυψη του κόστους του κεφαλαίου σας, πόσω μάλλον της υπέρβασής του.

Η ζωή στην Αγ. Βασίλης είναι ένα μεγάλο πάρτι. Δωρεάν φαγητό για τα ξωτικά σας, που λαμβάνουν γενναιόδωρες αμοιβές για να δημιουργήσουν κατά παραγγελία, μη τυποποιημένα προϊόντα. Δώρα προσφέρονται σε οποιονδήποτε σας στείλει ένα παρακλητικό γράμμα και σε όποιον ήταν «καλός» με βάση κάποια απροσδιόριστη μέτρηση. Τρίγωνα κάλαντα που σκορπίζουν παντού, κοκτέιλ κ.λπ.: διασκεδάζετε πολύ με τα χρήματά μου.

Ολόκληρη η επιχείρησή σας υπάρχει για να προσφέρει δώρα μία ημέρα τον χρόνο, ωστόσο όλοι που βρίσκονται στο μισθολόγιό σας πληρώνονται για 365 ημέρες εργασίας. Δεν επεκτείνετε καν το franchise σας στη «Μαύρη Παρασκευή», και αυτό είναι μια κατάφωρα χαμένη ευκαιρία. Εν τω μεταξύ, επιμένετε να παραδίδετε τα προϊόντα μέσα από καμινάδες, αγνοώντας το γεγονός ότι μόνο ένα κομμάτι του δημογραφικού σας στόχου μένει σε μονοκατοικία. Τι έχουν οι πόρτες δηλαδή;

Εν ολίγοις, η Αγ. Βασίλης είναι μια από τις πιο μη καινοτόμες επιχειρήσεις που έχω συναντήσει ποτέ μου. Είναι τόσο παχιές και ευτυχισμένες όσο και ο διευθύνων σύμβουλός τους, τηρώντας με θρησκευτική ευλάβεια μια παλιά επιχειρηματική φόρμουλα, που εκθέτει την εταιρεία στον κίνδυνο διάσπασης. Γνωρίζω αρκετές τεχνολογικές νεοφυείς επιχειρήσεις που συγκεντρώνουν κεφάλαια προκειμένου να δημιουργήσουν applications με τα οποία τα παιδιά θα μπορούν να υποβάλουν προσφορές για δώρα που θα κατασκευάζονται από συμβασιούχους καλλιτέχνες και τα οποία θα παραδίδονται από μονόκερους.

Δεδομένης της έλλειψης έρευνας και ανάπτυξης στην εταιρεία, έχω επανειλημμένως υποστηρίξει πως το όποιο υπερβάλλον κεφάλαιο θα πρέπει να επιστρέφεται στους μετόχους ως εφάπαξ, αφορολόγητη διανομή κεφαλαίου προς τα τέλη του έτους -ας πούμε στις 25 Δεκεμβρίου. Αγνοήσατε το αίτημά μου, επιλέγοντας να δώσετε χαρά στα παιδιά αντί να ανταμείψετε τους επενδυτές, τα συμφέροντα των οποίων είναι ευθυγραμμισμένα.

Εφόσον είστε πολύ απασχολημένος για να εμπλακείτε σε έναν εποικοδομητικό διάλογο, συζήτησα φέτος με άλλα hedge funds. Καταρτίσαμε ένα σχέδιο για συγχώνευση της επιχείρισής σας με συναφείς εταιρείες, και στη συνέχεια spin-off και αρχικές δημόσιες προσφορές για τη δημιουργία πιο επικεντρωμένων εταιρειών. Η δομή εγκρίθηκε από αρκετές επενδυτικές τράπεζες και νομικές επιχειρήσεις, που πληρώνονται από τη συμφωνία.

Συνδυάζοντας την Αγ. Βασίλης, τη Walmart, τη Macy's, τη WPP και  Federal Express, και στη συνέχεια διαχωρίζοντάς τες, θα δημιουργούσαμε μια σειρά καθετοποιημένων επιχειρήσεων στους τομείς της κατασκευής δώρων, της εκπλήρωσης, της εμπορίας και των χώρων εκδηλώσεων. Θα μπορούσαν να πάρουν τα δικαιώματα για το brand «Άη Βασίλης» και να έχουν έδρα στη Λαπωνία για φορολογικούς λόγους.

Πρόσφατα, ωστόσο, με επισκέφθηκαν τρεις αναλυτές που έμοιαζαν με φαντάσματα, οι οποίοι μου έδειξαν μια έρευνα στα θεμελιώδη της επιχείρησής σας. Με προειδοποίησαν πως, αν και βασίζω το επενδυτικό μου μοντέλο σε μερίσματα που θα εισρέουν στο λογιστήριό μου τα επόμενα τρία με πέντε χρόνια, η πραγματική αξία της Άγιος Βασίλης μπορεί να γίνει αντιληπτή μόνο μέσω μιας πανοραμικής άποψης για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της.

Άγιε Βασίλη, παρακολούθησα πολλές τηλεδιασκέψεις και πολλές παρουσιάσεις, καμία όμως δεν με εντυπωσίασε όσο αυτή η άποψη. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω πως έχει αντιστραφεί πλήρως η άποψή μου για την Αγ. Βασίλης. Ο Γουόρεν Μπάφετ συμβουλεύει τους επενδυτές να αναζητούν εξαιρετικούς μάνατζερ και τώρα βλέπω πως λίγοι έχουν τη δική σας διάρκεια.

Ενσωματώσατε τη νέα οικονομία πολύ πριν τη σύλληψη της ιδέας. Η Αγ. Βασίλης είναι μια παγκόσμια επιχείρηση, που λαμβάνει σήματα από τις πιο μακρινές γωνιές του κόσμου και παραδίδει πακέτα μέσω ενός ολοκληρωμένου δικτύου. Λειτουργεί με υπερυψηλές ταχύτητες, είναι ταχύτερη από οποιοδήποτε broadband στη Ν. Κορέα και δεν γνωρίζει σύνορα. Το internet, συγκριτικά, είναι αρχαίο.

Η έλλειψη ενδιαφέροντός σας για την κερδοφορία μού φάνηκε ανόητη, όμως πλέον αντιλαμβάνομαι τις αρετές της επανεπένδυσης των εσόδων κατά τη διάρκεια αρκετών αιώνων προκειμένου να κυριαρχήσετε στην αγορά σας και να περιχαρακώσετε το μονοπώλιό σας.

Ο Τζεφ Μπέζος, ο πιο κοντινός ανταγωνιστής σας σε θέματα logistics, έχει αντιγράψει τις τακτικές σας, όμως, αν και η Amazon συντρίβει τα μικρά και μεγάλα εμπορικά καταστήματα, ωστόσο δεν μπορεί να ανατρέψει εσάς.

Αυτό σας έχει βοηθήσει να χτίσετε το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου, με το Facebook να μοιάζει «ντροπή» μπροστά σας. Όλοι βάζουν τα μηνύματά σας σε κάρτες και οι γονείς υποκρίνονται ότι τα δώρα που αγοράζουν για τα παιδιά τους προέρχονται από εσάς -κάνετε outsourcing σε πολλές παραδόσεις με μηδενικό κόστος. Συνδυάζοντας μια χαρούμενη παρουσία με ένα εξελιγμένο viral marketing, έχετε επεκτείνει την παρουσία σας παντού.

Μετά από τις αποκαλύψεις αυτές, περπατάω πιο ανάλαφρα. Η Coca Cola κάποτε χρησιμοποίησε την εικόνα σας για διαφημιστικούς λόγους, κάτι που οδήγησε σε φήμες ότι αυτή ήταν που επινόησε τον Άη Βασίλη, όμως δεν είχε τίποτα να σας διδάξει για το branding και την προσέλκυση καταναλωτών. Η επένδυσή μου στην Αγ. Βασίλης έχει μεγαλύτερες προοπτικές ακόμα και απ' το μερίδιο του κ. Μπάφετ στην Coca Cola, και σκοπεύω να διατηρήσω το χαρτοφυλάκιό μου επ' αόριστον.

Κάποτε έξω είχε κρύο, τώρα όμως ο καιρός μοιάζει ζεστός γι' αυτή την εποχή του χρόνου.

Καλά Χριστούγεννα σε όλους

Εμπενίζερ Σκρουτζ

© The Financial Times Limited 2015. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v