Τρικυμία για τις ναυτιλιακές της Κίνας

Βουτιά πραγματοποίησαν την Δευτέρα οι μετοχές κινεζικών ναυτιλιακών, διαγράφοντας περίπου $1,5 δισ. από την χρηματιστηριακή τους αξία. Τα πολύπλοκα σχέδια αναδιαδιάρθρωσης και η μεγάλη πτώση στους ναύλους.

Τρικυμία για τις ναυτιλιακές της Κίνας

Η πιο απλή εξήγηση είναι τις περισσότερες φορές και η καλύτερη. Ωστόσο, όταν ένα ντιλ περιλαμβάνει πολλές κινεζικές εταιρείες, ορισμένες από τις οποίες κρατικές, η απλότητα δεν είναι ένας ρεαλιστικός στόχος.

Την Δευτέρα, πέντε εισηγμένες θυγατρικές των κινεζικών κρατικών ναυτιλιακών εταιρείων China Ocean Shipping (Cosco) και China Shipping Group έχασαν περίπου 1,5 δις. δολάρια από την χρηματιστηριακή τους αξία μετά την ανακοίνωση αναδιάρθρωσης. Όλες οι μετοχές είχαν τεθεί σε αναστολή διαπραγμάτευσης από τον Αύγουστο.

Πάνω από 50 στοιχεία ενεργητικού, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων θυγατρικών εταιρειών θα αγοραστούν και θα πουληθούν ανάμεσα σε εταιρικούς ομίλους ώστε να ενοποιηθούν οι επιχειρήσεις και οι εταιρείες να εξειδικευτούν.

Η China Cosco θα επικεντρωθεί στην ναυτιλία εµπορευµατοκιβωτίων και η Cosco Pacific σε λιμενικές δραστηριότητες. Η China Shipping Development θα ελέγχει πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και πετρελαίου (η καλύτερη από τις επιχειρήσεις).

Οι εισηγμένες στο Χονκ Κονγκ μετοχές της Cosco Pacific και της China Cosco και της Cosco Corp στην Σιγκαπούρη υποχώρησαν κατά ένα πέμπτο με ένα τέταρτο. Η China Shipping Container Lines έχασε ως και ένα τρίτο. H CSD έκλεισε υψηλότερα, κατά 10% περίπου.

Το πιο απλό συμπέρασμα είναι πως οι αλλαγές υποτιμήθηκαν από τους επενδυτές. Αλλά αυτό θα ήταν άδικο. Η δημιουργία πιο εξειδικευμένων επιχειρήσεων είναι κάτι λογικό. Όλες οι εταιρείες έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν από περικοπές κόστους και μείωση του αδελφικού ανταγωνισμού. Ακόμα καλύτερα, οι δραστηριότητες μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, θα αναληφθούν από τις μη εισηγμένες μητρικές. Και στις περιπτώσεις που έχουν αποκαλυφθεί οι τιμές, τα ντιλ ευνοούν τις εισηγμένες οντότητες. Οι μητρικές εταιρείες θα πληρώσουν τουλάχιστον την λογιστική αξία (book value) για τις δραστηριότητες μεταφοράς ξυρού χύδην φορτίου των CSD και China Cosco, για παράδειγμα, παρά το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις αυτές έχουν μεγάλες ζημίες.

Όλα αυτά φαίνονται σαν καλά νέα. Οπότε γιατί βούλιαξαν οι μετοχές ; Η κάμψη του κλάδου της ναυτιλίας είναι η πιο απλή εξήγηση από όλες. Το παγκόσμιο εμπόριο είναι αναιμικό και υπάρχει υπερπροσφορά στην ναυτιλία. Από τότε που τέθηκαν σε αναστολή οι μετοχές, το κόστος μίσθωσης ενός κοντέινερ έχει πέσει 30% σύμφωνα με την Macquarie. Οι κινεζικές μετοχές στην αγορά του Χονγκ Κονγκ έχουν υποχωρήσει κατά ένα πέμπτο περίπου.

© The Financial Times Limited 2015. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v