Νέες εφαρμογές λανσάρει το Facebook

Αν και παλαιότερες αυτόνομες εφαρμογές του Facebook απέτυχαν, το δίκτυο προσαρμόζεται στον ανταγωνισμό με τους μικρότερους αντιπάλους του. Στοχεύει στην κατανάλωση ειδήσεων και στην αναπτυσσόμενη αγορά διαφήμισης μέσω κινητών συσκευών.

  • των Matthew Garrahan και Tim Bradshaw
Νέες εφαρμογές λανσάρει το Facebook

Το Facebook ετοιμάζει την επόμενη κίνησή του στην ενημέρωση με μία νέα αυτόνομη εφαρμογή που ονομάζεται Notify, της οποίας η κυκλοφορία έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα, με περιεχόμενο δεκάδων συνεργατών από τον τομέα της ενημέρωσης, περιλαμβανομένων των Vogue, Washington Post και CBS.

Η αυτόνομη εφαρμογή θα ειδοποιεί τους χρήστες για νέες δημοσιεύσεις από επαγγελματικά μέσα ενημέρωσης, καθώς το Facebook ετοιμάζεται να αντιπαλέψει τα Snapchat και Twitter σε μία μάχη για ειδήσεις σε κινητές συσκευές, αυξάνοντας τα μερίδια εταιριών ενημέρωσης και εκδόσεων που προσπαθούν να αγγίξουν τη γενιά του smartphone.

Ακολουθεί μία θετική αντίδραση από την πλευρά εκδοτών και αναγνωστών στο Instant Articles του Facebook, το οποίο ενσωματώνει ειδήσεις στην εφαρμογή του για κινητές συσκευές. Σε μια ένδειξη της αυξανόμενης εμπιστοσύνης του στη διανομή ειδήσεων, πριν δύο εβδομάδες το Facebook κυκλοφόρησε το Instant Articles σε όλους τους χρήστες iPhone, έπειτα από μήνες δοκιμών της υπηρεσίας. Χιλιάδες άρθρα τροφοδοτούνται κάθε μέρα στο ευρύ κοινό του από κινητές συσκευές, με μία υπόσχεση προς τους εκδότες πως οι γρηγορότεροι χρόνοι φόρτωσης θα αυξήσουν την αναγνωσιμότητα και την κατανάλωση.

Το Notify, η συνέχεια του Instant Articles του Facebook, θα είναι διαθέσιμο ως αυτόνομη εφαρμογή την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν τα σχέδιά του. Θα περιλαμβάνει περιεχόμενο από μία γκάμα εταιριών έντυπης ενημέρωσης, ψηφιακής ενημέρωσης και βίντεο, μεταξύ των οποίων οι Vogue, Mashable, CNN και Washington Post. Τα CBS, Comedy Central και το περιοδικό Billboard επίσης εμπλέκονται.

Αφού κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού αποκαλύφθηκαν εκθέσεις από τις πρώτες δοκιμές του Notify, το Facebook δίνει τώρα το πράσινο φως για μία πλήρη κυκλοφορία αυτή την εβδομάδα. Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει.

Το κοινωνικό δίκτυο έχει οικοδομήσει μία κυρίαρχη θέση στη διαφήμιση μέσω κινητών συσκευών, χάρη στην επιτυχία των εφαρμογών του, οι οποίες παρήγαγαν 2,9 δισ. δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις το δεύτερο τρίμηνο.

Η ανανεωμένη του κίνηση στην κινητή ενημέρωση αντανακλά μία μεγάλη, παγκόσμια μεταστροφή στα μοτίβα κατανάλωσης ειδήσεων. Η χρήση κινητών συσκευών αντιστοιχεί στο 24% του χρόνου κατανάλωσης ειδήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά μόνο στο 8% των δαπανών για διαφήμιση, σύμφωνα με την Kleiner Perkins Caufield Byers, την ιδιωτική εταιρία επενδύσεων. Εκτιμά πως αυτό το κενό στις ΗΠΑ αντιστοιχεί σε μία ευκαιρία αξίας 25 δισ. δολαρίων.

Το Facebook ελπίζει να αποκρούσει μια πρόκληση σε αυτή την αναπτυσσόμενη αγορά, από τους μικρότερους ανταγωνιστές του στην κοινωνική δικτύωση, το Twitter και το Snapchat. Η Apple έχει επίσης δείξει ανανεωμένο ενδιαφέρον για τον τομέα, με την κυκλοφορία της νέας της εφαρμογής συλλογής ειδήσεων το Σεπτέμβριο.

Η κυκλοφορία της υπηρεσίας Discover του Snapchat τον Ιανουάριο, αφύπνισε τις εταιρίες ενημέρωσης σχετικά με τις δυνατότητες των βίντεο σε κινητές συσκευές. Οι εταιρίες που εμπλέκονται με την υπηρεσία, περιλαμβανομένων των Vice και CNN, μπόρεσαν να χρεώσουν υψηλότερα ποσοστά για διαφημίσεις που προβλήθηκαν στην υπηρεσία, σε σχέση με εκείνες που τοποθετήθηκαν σε παραδοσιακά ψηφιακά βίντεο.

Η εισαγωγή του Instant Articles το Μάιο έδωσε στους εκδότες περιλαμβανομένων του BuzzFeed, των New York Times και της Washington Post, έναν νέο τρόπο να ενσωματώνουν άρθρα απευθείας στο news feed του Facebook. Οι ειδήσεις εμφανίζονται γρηγορότερα απ' ότι όταν οι χρήστες κάνουν κλικ σε συνδέσμους στους ιστότοπους των ίδιων των εταιριών ενημέρωσης. Οι εκδότες μπορούν να πουλάνε οι ίδιοι διαφημίσεις μέσα στο περιεχόμενο κρατώντας όλα τα έσοδα ή να αφήνουν το Facebook να το κάνει, μοιραζόμενοι το 30% των εσόδων με το κοινωνικό δίκτυο.

Το ντεμπούτο του Notify έπεται της άφιξης της νέας υπηρεσίας Moments του Twitter, τον περασμένο μήνα. Μία ομάδα συντακτών τόσο από το Twitter όσο και από τους εκδότες εταίρους, συνδυάζει tweets και βίντεο από ρεπόρτερς και απλούς χρήστες της κινητής εφαρμογής, σε νέα άρθρα.

Το Facebook έχει δει τεράστια επιτυχία στην προσέλκυση χρηστών στις βασικές του εφαρμογές για smartphones, περιλαμβανομένου του Messenger. Στο τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, ανέφερε πως οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες στο κινητό είχαν εκτοξευτεί κατά 23% το τελευταίο έτος, σε 1,3 δισ. ανθρώπους. Περισσότερα από τα τρία τέταρτα των διαφημιστικών εσόδων του προέρχονται από κινητές συσκευές.

Όμως, άλλες απόπειρες αυτόνομων εφαρμογών δεν έχουν σταθεί πάντα τόσο επιτυχημένες, ιδιαίτερα εκείνες που στόχευαν στην προσέλκυση νεότερων χρηστών από το Snapchat. Η πρώτη του προσπάθεια σε μία υπηρεσία μηνυμάτων τύπου Snapchat, το Poke, διαλύθηκε, και το Slingshot του περασμένου έτους, μία αυτόνομη εφαρμογή συνομιλίας με βίντεο επίσης απέτυχε να κερδίσει ουσιαστικά νούμερα χρηστών.

© The Financial Times Limited 2015. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v