Οι πιλότοι της Lufthansa θα προχωρήσουν σε απεργία πάλι αυτή την εβδομάδα, κρατώντας στο έδαφος πολλές από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων του ομίλου. Η διαμάχη, που χτύπησε σχεδόν το ένα έκτο των προσαρμοσμένων κερδών του πρώτου εξαμήνου, των 623 εκατ. ευρώ, αφορά στις συντάξεις και την αυξανόμενη χρήση των θυγατρικών χαμηλού κόστους Eurowings και Germanwings για πτήσεις μικρών αποστάσεων στα όρια της Ευρώπης.
Η γερμανική εταιρεία μεταφορών, στην οποία ανήκουν επιπλέον οι Ελβετικές και Αυστριακές Αερογραμμές, σίγουρα πρέπει να περικόψει τις δαπάνες της. Τα περιθώρια προ τόκων είναι χαμηλότερα από εκείνα του ομίλου IAG στον οποίο ανήκουν οι British Airlines –επίσης εξοικειωμένος με διαμάχες για τις συντάξεις- και πολύ χαμηλότερα από εκείνα των μεταφορέων χαμηλού κόστους όπως οι easyJet και Ryanair, σύμφωνα με στοιχεία της Capital IQ. Οι μετοχές της, που μόλις απέφυγαν το να απενταχθούν από τον Dax τον περασμένο μήνα, έχει μείνει πολύ πίσω από τον δείκτη αναφοράς. Δε θα υπάρχει μέρισμα φέτος.
Η βραδύτητά της στο να αντιμετωπίζει τις δαπάνες έχει καταστήσει την πρόοδο δύσκολη. Ο γενικός διευθυντής Carsten Spohr είπε στο Reuters την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρία είχε τον καλύτερο Ιούλιο και Αύγουστο στην ιστορία της και πως, κατά συνέπεια, είναι σίγουρο ότι θα επιτύχει το στόχο της για το έτος, για λειτουργικά κέρδη 1,5 δισ. ευρώ. Σίγουρα θα ήταν ευκολότερο να ζητήσει από το προσωπικό της να υποστεί τη λιτότητα πριν από κάποια χρόνια, όταν οι καιροί ήταν ισχνοί.
Σε κάθε περίπτωση, η κερδοφορία της Lufthansa είναι κάπως εφήμερη. Μεγάλο μέρος της οφείλεται στα χαμηλά κόστη του πετρελαίου: Ο λογαριασμός για τα καύσιμα έπεσε σχεδόν κατά 1,2 δισ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του νομίσματος) κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου και οι τιμές της κηροζίνης έχουν υποχωρήσει κι άλλο από τότε. Οι αριθμοί των θέσεων εξακολουθούν να αυξάνονται (κατά 3% το πρώτο μισό) αν και αυτό συμβαίνει λόγω μεγαλύτερων και πιο αποδοτικών αεροσκαφών στις ήδη υπάρχουσες διαδρομές, όχι λόγω περισσότερων πτήσεων.
Η εταιρία δίνει επίσης πολλές μάχες ταυτόχρονα. Επιπρόσθετα στην αντιπαράθεσή της με τους πιλότους, η Lufthansa αντιμετωπίζει τους διανομείς, αφού επέβαλε χρέωση σε κρατήσεις που έχουν γίνει μέσω πρακτορείων. Και πιέζεται από τους μεταφορείς χαμηλού κόστους στις διαδρομές μικρών αποστάσεων και από τις αερογραμμές με βάση τον Κόλπο στις ασιατικές διαδρομές. Η τιμή της μετοχής θα χρειαζόταν μία νίκη τουλάχιστον σε ένα από αυτά τα μέτωπα.
© The Financial Times Limited 2015. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation