Η βότκα πιάνει... πρώτο τραπέζι στις διεθνείς αγορές

Το ποτό θα έχει την τιμητική του και αυτές τις γιορτές δεν είναι το ουϊσκι. Η βότκα βρίσκεται πλέον στην πρώτη θέση μεταξύ των αλκοολούχων ποτών σε μερίδιο αγοράς. Ομως, ο μεγάλος διεθνής ανταγωνισμός συμπιέζει τις τιμές.

Η βότκα πιάνει... πρώτο τραπέζι στις διεθνείς αγορές

Ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζεται την τελευταία δεκαετία η κατανάλωση βότκας με την αγορά να αυξάνεται με ρυθμό περί το 7% ετησίως.

Πλέον κατέχει μερίδιο περί το 17% στην παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών, το μεγαλύτερο μεταξύ των ανταγωνιστών της όπως το ουίσκι, το κονιάκ κλπ.

Ωστόσο για τους παραγωγούς του δημοφιλούς ποτού η κατάσταση δυσκολεύει καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός εξαιτίας του οποίου οι τιμές πιέζονται συνεχώς. Η παραγωγή της βότκας απαιτεί λιγότερα κεφάλαια σε σύγκριση με άλλα ποτά, όπως το ουίσκι και η αγορά χαρακτηρίζεται από μεγάλο αριθμό μικρών, τοπικών, μονάδων. 

Γι’ αυτό και μια από τις ισχυρές τάσεις στην αγορά τα τελευταία χρόνια είναι η προσπάθεια των εταιρειών να διαφοροποιηθούν και να ενισχύσουν την αξία του προϊόντος μέσα από την προσφορά διαφόρων γεύσεων (τάση που περιορίζεται, καθώς οι πελάτες ζητούν την κλασσική βότκα) μέσω ειδικών συσκευασιών, κ.ά.

© The Financial Times Limited 2014. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v