Κρίσιμο το timing για τα εταιρικά αποτελέσματα

Οι εταιρίες που θέλουν να κάνουν διαχείριση των προσδοκιών της αγοράς και να τονώνουν τις τιμές των μετοχών τους θα πρέπει να δημοσιοποιούν τα ευοίωνα αποτελέσματα εταιρικής κερδοφορίας όσο το δυνατόν νωρίτερα και να κρατούν τις δυσοίωνες ειδήσεις για όσο το δυνατόν αργότερα, σύμφωνα με έρευνα που αγγίζει ένα κρίσιμο ζήτημα στην εποχή της επικέντρωσης στις βραχυχρόνιες διακυμάνσεις.

του Francesco Guerrera από τη Νέα Υόρκη

Οι αμερικανικές εταιρίες που θέλουν να κάνουν διαχείριση των προσδοκιών της αγοράς και να τονώνουν τις τιμές των μετοχών τους θα πρέπει να δημοσιοποιούν τα ευοίωνα αποτελέσματα εταιρικής κερδοφορίας όσο το δυνατόν νωρίτερα και να κρατούν τις δυσοίωνες ειδήσεις για όσο το δυνατόν αργότερα, σύμφωνα με έρευνα.

Τα στοιχεία προσφέρουν μια πρωτοφανή οπτική γωνία όσον αφορά στη δημοσιοποίηση πληροφοριών που επηρεάζουν την τιμή της μετοχής, καταδεικνύοντας ότι με το σωστό timing μπορεί να διπλασιαστεί η άνοδος της τιμής μιας μετοχής ή να συγκρατηθεί σημαντικά μια πτώση.

Αυτό το ζήτημα γίνεται όλο και πιο σημαντικό σε μια εποχή όπου οι θεσμικοί επενδυτές και τα hedge funds επικεντρώνονται στις βραχυχρόνιες διακυμάνσεις των μετοχών.

Η έρευνα, την οποία διενήργησε η Reuters Estimates, έχει στόχο την αξιολόγηση των αποκλίσεων στις διακυμάνσεις των τιμών μετοχών εταιριών που ”προδημοσιεύουν” τα κέρδη τους και των εταιριών που προτιμούν να ”κάνουν την έκπληξη” σε προγραμματισμένες χρονικές στιγμές.

Οι αμερικανικές εταιρίες είναι πιο ”ευαίσθητες” από εκείνες άλλων κρατών όσον αφορά στη συγκυρία της δημοσιοποίησης.

Στην έρευνα μελετήθηκαν οι εταιρίες του S&P 500 μεταξύ 2003 και 2006. Προκύπτει ότι επτά στις 10 εταιρίες που ”προδημοσίευσαν” καλά αποτελέσματα είδαν αύξηση της μετοχής στη συνεδρίαση μετά την ανακοίνωση. Όμως, μόνο το 55% των εταιριών που ακολούθησαν το πρόγραμμα και αιφνιδίασαν την αγορά με καλύτερη της αναμενομένης ανακοίνωση, αμοίφθηκε με άνοδο τιμής.

Στις ”προδημοσιεύσεις” ο μέσος όρος αύξησης της τιμής της μετοχής ήταν πάνω από 5%, σχεδόν διπλάσιος από τον μέσο όρο της ανακοίνωσης κερδών καλύτερων των αναμενομένων.

”Το νόημα είναι: αν έχετε καλή ανακοίνωση, γνωστοποιήστε την αμέσως στην αγορά”, δηλώνει ο Ashwani Kaul, ιθύνων αναλυτής ερευνών της Reuters Estimates. Αντιθέτως, οι προειδοποιήσεις κερδών το μόνο που καταφέρνουν είναι να ”χαλάνε το κέφι” στην αγορά.

Ο μέσος όρος πτώσης της τιμής της μετοχής εταιριών που προειδοποιούν την αγορά για τα προβλήματά τους ήταν 7,4%, αισθητά μεγαλύτερος από τον μέσο όρο 2% πτώσης που προκύπτει σε εταιρίες οι οποίες ανακοινώνουν αποτελέσματα χειρότερα των αναμενομένων κατά την προγραμματισμένη ημερομηνία ανακοίνωσης.

© The Financial Times Limited 2007. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v