Ερχεται το «Facebook At Work»

Οι Financial Times αποκαλύπτουν τις μυστικές διεργασίες στο Facebook για την ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας. Το νέο επαγγελματικό site κοινωνικής δικτύωσης θα ανταγωνιστεί ευθέως την Google, τη Microsoft και το LinkedIn. Ήδη χρησιμοποιείται πιλοτικά.

  • Του Hannah Kuchler
Ερχεται το «Facebook At Work»

Το Facebook εργάζεται μυστικά για την ανάπτυξη μίας νέας ιστοσελίδας που θα λέγεται «Facebook at Work» για να αποκτήσει πάτημα και στον επαγγελματικό χώρο, με αποτέλεσμα το κοινωνικό δίκτυο με τα περισσότερα από 1 δισ. μέλη να έρχεται σε άμεσο ανταγωνισμό με την Google, τη Microsoft και το Linkedin.

Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στις διεργασίες, η εταιρεία της Silicon Valley αναπτύσσει ένα νέο προϊόν που σχεδιάζεται κατά τέτοιον τρόπο ώστε να δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνούν με συναδέλφους, να συνδέονται με τις επαγγελματικές τους επαφές και να συνεργάζονται με την αποστολή εγγράφων, σε ευθύ ανταγωνισμό με το Google Drive και το Microsoft Office.

Το νέο site θα μοιάζει πολύ με το Facebook -με newsfeed και τη δυνατότητα δημιουργίας ομάδων-, αλλά θα επιτρέπει στους χρήστες να διατηρούν το προσωπικό τους προφίλ -με τις φωτογραφίες των διακοπών, τις πολιτικές απόψεις και τα αστεία video- χωριστά από την επαγγελματική τους ταυτότητα. Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του Facebook χρησιμοποιούν εδώ και καιρό αυτό το νέο site στην καθημερινότητά τους και η επέκτασή του σε άλλες επιχειρήσεις συζητείται εσωτερικά εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα. Το έργο ξεκίνησε μισοαστεία-μισοσοβαρά τον τελευταίο χρόνο και τώρα δοκιμάζεται σε εταιρείες καθώς προετοιμάζεται η παρουσίασή του. Ορισμένοι από τους μηχανικούς που αναπτύσσουν το Facebook at Work έχουν έδρα στο Λονδίνο.

Το νέο προϊόν του Facebook θα μπορούσε να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από το LinkedIn, το επικρατέστερο κοινωνικό δίκτυο για επαγγελματίες με περισσότερους από 90 εκατ. ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Το LinkedIn έχει εξελιχθεί στο κυρίαρχο site για την online δικτύωση των επαγγελματιών. Το Facebook at Work, όμως, θα μπορούσε να προκαλέσει επίσης το Google Drive, τα προϊόντα email και chat και την υπηρεσία email του Microsoft Office, το λογισμικό του Office και το Yammer, το εταιρικό κοινωνικό δίκτυο που αγόρασε το 2012 έναντι 1,2 δισ. δολ.

Για να γίνει, όμως, αναπόσπαστο κομμάτι της εργασιακής ζώης, το Facebook χρειάζεται να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των οργανισμών, που περιμένουν ικανότητες διαχείρισης εμπιστευτικών συνομιλιών και ανταλλαγής σημαντικών πληροφοριών από την ιστοσελίδα, χωρίς να πέσουν στα χέρια ανταγωνιστών. Πολλές επιχειρήσεις απαγορεύουν τη χρήση του Facebook επειδή ανησυχούν για ενδεχόμενη επιβράδυνση της παραγωγικότητας καθώς οι εργαζόμενοι περνούν πολύ από τον χρόνο εργασίας τους κοιτάζοντας προσωπικά τους μηνύματα και κουτσομπολεύοντας στο διαδίκτυο.

Το Facebook ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια από ένα μικρό site για φοιτητές που ήθελαν ένα τρόπο για τη μεταξύ τους διασύνδεση και εξελίχθηκε σε δίκτυο 1,35 δισ. ανθρώπων που συνδέονται με αυτό κάθε μήνα - τα δύο τρίτα εξ αυτών μπαίνουν στο site καθημερινά. Στόχος της εταιρείας -όπως αναφέρεται πλέον στο καταστατικό της- είναι να συνδεθούν όλοι, να κατανοήσουν τον κόσμο και να οικοδομήσουν την οικονομία της γνώσης.

Η εταιρεία, η οποία έχει επικριθεί αρκετές φορές για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα, προσπαθεί να ανακτήσει τη φήμη της στο συγκεκριμένο ζήτημα. Όπως δήλωσε ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, στην ετήσια γενική συνέλευση φέτος, αυτές οι αλλαγές σηματοδοτούν μία «σημαντική αλλαγή νοοτροπίας» για την εταιρεία.

Η ασφάλεια του Facebook ενισχύθηκε με την καθιέρωση της κρυπτογράφησης από τον προηγούμενο χρόνο, όταν η υπόθεση Σνόουντεν έριξε φως στο πόσο εύκολα μπορούσε η Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας να αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία μεγάλου αριθμού χρηστών.

Η εταιρεία είναι μάλλον απίθανο να χρεώσει τη νέα αυτή υπηρεσία - στην αρχή τουλάχιστον. Στόχος είναι να ενισχυθεί σημαντικά ο χρόνος παραμονής στην πλατφόρμα καθώς εργαζόμενοι, που μέχρι πρότινος απαγορευόταν να τη χρησιμοποιούν τώρα μπορεί ακόμη και να ενθαρρυνθούν να την εκμεταλλευθούν. Το Facebook αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του από τη διαφήμιση. Κατά συνέπεια, όσο περισσότερο μένουν οι χρήστες στην πλατφόρμα, τόσο περισσότερες ευκαιρίες παρουσιάζονται για νέες διαφημίσεις.

Ο κ. Zuckerberg είπε τον Ιούλιο ότι το Facebook έχει ακόμη περιθώρια ανάπτυξης. Οι Αμερικανοί χρήστες περνούν περίπου 40 λεπτά την ημέρα στο Facebook, αλλά, όπως σημείωσε ο ίδιος, περνούν περίπου 9 ώρες την ημέρα με ψηφιακά media στην τηλεόραση, στα τηλέφωνα και στους υπολογιστές τους. «Υπάρχει μεγάλη ευκαιρία να βελτιωθεί ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος επικοινωνεί και μοιράζεται», τόνισε.

© The Financial Times Limited 2014. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v