Lex: Google και DoubleClick

Έπειτα από τόσα χρόνια που ήταν ”κατατρεγμένη”, η Microsoft μπορεί επιτέλους να θέσει θέμα ανταγωνισμού για κάποιον άλλον. Η εταιρία θα πρέπει πλέον να έχει μάθει αρκετά ”κόλπα” όλα αυτά τα χρόνια για το πώς να στρέψει την προσοχή στην απόκτηση της online διαφημιστικής DoubleClick από την Google.

Έπειτα από τόσα χρόνια που ήταν ”κατατρεγμένη”, η Microsoft μπορεί επιτέλους να θέσει θέμα ανταγωνισμού για κάποιον άλλον. Η εταιρία θα πρέπει πλέον να έχει μάθει αρκετά ”κόλπα” όλα αυτά τα χρόνια για το πώς να στρέψει την προσοχή στην απόκτηση της online διαφημιστικής DoubleClick από την Google.

Η εμπειρία της Microsoft στην Ευρώπη θα μπορούσε να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη, δεδομένου ότι οι ρυθμιστικές αρχές είναι πρόθυμες να ”κυνηγήσουν” τις ταχέως ”μεταλλασσόμενες” τεχνολογικές εταιρίες.

Στέκει όμως η καταγγελία ότι η συμφωνία με την DoubleClick δίνει στην Google υπερβολική ισχύ όσον αφορά στην παροχή online διαφημίσεων; Πιθανώς.

Ας βάλουμε για λίγο στην άκρη το search advertising, όπου η Google είναι ο παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς.

Στο display advertising υπάρχουν δύο βασικές εταιρίες που ”σερβίρουν” διαφημίσεις σε δικτυακούς τόπους ανά τον κόσμο. Η Google είναι η ισχυρότερη από πλευράς περιεχομένου – όπου οι διαφημίσεις βασίζονται στις πληροφορίες από μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Η DoubleClick είναι η ισχυρότερη στις διαφημίσεις που ”τοποθετούνται” ανάλογα με το ”ιστορικό συμπεριφοράς” κάθε χρήστη του διαδικτύου.

Υπάρχει κίνδυνος αν βρεθούν οι δύο εταιρίες μαζί –και αν τους επιτραπεί να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες που διαθέτουν για τους χρήστες του διαδικτύου- να δημιουργηθούν νέα εμπόδια για την είσοδο ανταγωνιστών. Εμπόδια ήδη υπάρχουν, δεδομένου του κόστους δημιουργίας μιας πλατφόρμας ad-serving.

Η Microsoft, για παράδειγμα, έχει ήδη ανακαλύψει πόσο δύσκολο είναι να εισέλθει στην αγορά παροχής διαφημίσεων που σχετίζονται με τις αναζητήσεις. Η αποτυχία της, μέχρι στιγμής, στον τομέα αυτόν είναι και ο βασικότερος λόγος για την αντίδρασή της στη συμφωνία της Google. Άλλωστε, η διαφήμιση είναι το ”καύσιμο” για το διαδίκτυο και η Microsoft διαθέτει πολύ μικρή ”ποσότητα”.

Και αυτός είναι ένας καλός λόγος για να μη λαμβάνονται σοβαρά οι αντιρρήσεις της Microsoft. Υπάρχουν ανταγωνιστές που παρέχουν display advertising. Όμως οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να εξετάσουν πολύ προσεκτικά το πώς καθορίζουν την αγορά, όταν θα εξετάζουν τη συμφωνία της Google. Αν σήμερα δώσουν το δικαίωμα της κυριαρχίας σε μια εταιρία, θα είναι πολύ δύσκολο να το ανατρέψουν στο μέλλον.

© The Financial Times Limited 2007. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v