Η ναυτιλία ευθύνεται για σχεδόν το 3% όλων των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων. Μιλάμε για δισεκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου. Γιατί λοιπόν ακούμε τόσα λίγα για τη ναυτιλία;
Πιθανώς επειδή, σε αντίθεση με τα αεροπλάνα, λίγοι από εμάς θα πατήσουμε ποτέ το πόδι μας σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και ελλείψει δραματικών γεγονότων, όπως το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ το 2021, δεν είναι κάτι με το οποίο έχουμε συχνή οπτική επαφή.
Όμως, το 90% των εμπορευμάτων διακινούνται μέσω θαλάσσης, η πλειονότητα με μεγάλα πλοία που κινούνται με καύσιμα τα οποία είναι εξαιρετικά ρυπογόνα.
Προξενεί συνεπώς έκπληξη ότι ούτε το Πρωτόκολλο του Κιότο, ούτε οι Συμφωνίες του Παρισιού για το κλίμα ασχολήθηκαν τη ναυτιλία. Ήταν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός του ΟΗΕ που ανέλαβε να τα κάνει.
Το 2018, τα 174 κράτη μέλη του οργανισμού, πολλά από τα οποία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη ναυτιλία, συμφώνησαν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008.
Πώς επηρεάζουν αυτές οι αλλαγές τις ναυτιλιακές εταιρείες και ποιο θα είναι το κόστος για τους καταναλωτές;
Δείτε τι υποστηρίζει ο συντάκτης των Financial Times, Χάρι Ντέμπσεϊ, στο παραπάνω βίντεο.
© The Financial Times Limited 2022. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation