Οι fund managers στρέφουν την προσοχή στους millennials

Νέα πελατεία στα άτομα της γενιάς του '80-'00 αναζητούν τα funds, τα οποία προσπαθούν να μιμηθούν τις καταναλωτικές συνήθειες της συγκεκριμένης δημογραφικής ομάδας.

Οι fund managers στρέφουν την προσοχή στους millennials
  • του Richard Henderson (Νέα Υόρκη)

Όταν ο Jay Jacobs έριξε την ιδέα για ένα ETF που θα επικεντρώνεται σε εταιρείες που στοχεύουν σε Millennials (σ.τ.μ: η γενιά αυτών που γεννήθηκαν από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 2000, γνωστή και ως Generation Y), οι πιο ηλικιωμένοι συνάδελφοί του αναστέναξαν και τον στραβοκοίταξαν.

Όμως ο κ. Jacobs, ο 29χρονος επικεφαλής έρευνας και στρατηγικής της Global X, μιας εταιρείας με έδρα τη Νέα Υόρκη που ειδικεύεται στα ETF με υπό διαχείριση κεφάλαια 8,5 δισ. δολαρίων, επέμεινε. Υποστήριξε πως αυτή η κακολογημένη ηλικιακή ομάδα -με τα τατουάζ της, τους κρύους καφέδες και τα τοστ με αβοκάντο- αντιπροσωπεύει ένα ελκυστικό επενδυτικό θέμα και, τελικά, κέρδισε τους συναδέλφους του της Γενιάς Χ (σ.τ.μ: Generation X, η γενιά αυτών που γεννήθηκαν από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1980).

«Ο κόσμος γελάει με τους Millennials, όμως τα δεδομένα είναι αδιάψευστα», δήλωσε ο κ. Jacobs. «Τα παλιά κλισέ για το ότι ζουν με τους γονείς τους και δεν παίρνουν στα σοβαρά τις σταδιοδρομίες τους είναι λάθος».

Άλλοι όμιλοι fund management αρχίζουν να το αντιλαμβάνονται επίσης, στοιχηματίζοντας πως η οικονομική βαρύτητα της γενιάς αυτής των 2 δισ. ατόμων, η οποία μεγάλωσε με το διαδίκτυο τις τελευταίες δύο δεκαετίες του 20ού αιώνα, θα καθορίσει τις τύχες των βιομηχανιών ανά τον κόσμο. Οι asset managers καταρτίζουν τώρα στρατηγικές για να στηρίξουν εταιρείες που μπορούν να «πιάσουν» τις προτιμήσεις των millennials -σε μια περίοδο που τα έσοδά τους δέχονται τεράστιες πιέσεις.  

Τα επενδυτικά προϊόντα που στοχεύουν στους Millennials φυσικά περιλαμβάνουν τεχνολογικές μετοχές, επικεντρώνονται όμως επίσης σε κατασκευαστικές που ειδικεύονται σε πρώτες κατοικίες, καθώς και σε εταιρείες ένδυσης. Για παράδειγμα, οι περισσότερες μετοχές που κατέχει το Millennial ETF που λανσάρισε προ τριών ετών η Principal Global Investors είναι της Adidas, της γερμανικής εταιρείας που επωφελήθηκε από τη συνεργασία της με τη Yeezy, τη γραμμή ένδυσης και αθλητικών υποδημάτων του ράπερ Kanye West.

Τέτοιες κινήσεις από εταιρείες-κολοσσούς θα μπορούσαν να είναι έξυπνες. Στις ΗΠΑ, οι Millennials θα αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα των εργαζόμενων μέχρι το 2030. Τα υψηλά εισοδήματα θα οδηγήσουν τις δαπάνες της ομάδας αυτής 17% υψηλότερα εντός πέντε ετών ενώ οι Baby Boomers (που γεννήθηκαν μεταξύ του 1946 και του 1964) θα δαπανούν 10% λιγότερο, σύμφωνα με την Goldman Sachs.

«Τα δημογραφικά έχουν σημασία», σημείωσε ο Paul Kim, επικεφαλής στρατηγικής ETF της PGI στη Νέα Υόρκη. «Η αγοραστική δύναμη των Millennials ως της μεγαλύτερης δημογραφικής ομάδας στις ΗΠΑ σημαίνει πως θα έχουν τεράστια επίπτωση στην… παγκόσμια οικονομία».

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι δίνουν προσοχή. Οι αναφορές στον όρο «millennial» στις ανακοινώσεις αμερικανικών εταιρικών αποτελεσμάτων έκαναν άλμα από περίπου δέκα που ήταν το 2008 σε 612 πέρυσι, σύμφωνα με τα δεδομένα που συνέλεξε η FactSquared για λογαριασμό των Financial Times. Ο διευθύνων σύμβουλος της Bank of America, Brian Moynihan, ισχυρίστηκε την περασμένη εβδομάδα πως τα 16 εκατομμύρια millennial πελάτες της τράπεζας, ηλικίας μεταξύ 25 και 41 ετών, πουι αντιπροσωπεύουν καταθέσεις και επενδύσεις ύψους περίπου 200 δισ. δολαρίων, έλκονται από τις «ψηφιακές δυνατότητες» της εταιρείας.

Εν τω μεταξύ, ο επικεφαλής της BlackRock, Larry Fink, σημείωσε στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων β' τριμήνου πως «οι Millennials είναι πολύ πιο πεπειραμένοι στη χρήση της τεχνολογίας και χρειάζεται να βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή και να τους βοηθάμε».

Η πώληση funds που σχετίζονται με τους Millennials αποτελεί ένα σπάνιο λαμπρό σημείο σε μια κατά τα άλλα ζοφερή προοπτική για τους asset managers. Στον αναπτυγμένο κόσμο, οι εταιρείες fund management δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στην ακραία στροφή προς χαμηλότερου κόστους, παθητικές επενδύσεις.

Για τους fund managers, οι Millennials δεν είναι απλώς η βάση επενδυτικών ιδεών, αλλά είναι επίσης και ένα ζωτικής σημασίας πελατολόγιο που θα εκπροσωπεί assets ύψους 15 τρισ. δολαρίων στις ΗΠΑ μόνο, εντός δύο δεκαετιών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Deloitte.

«Καθώς οι Millennials κερδίζουν περισσότερα, αρχίζουν να δημιουργούν πλούτο και είναι ένα σημαντικό πελατειακό κομμάτι στο οποίο θα πρέπει να δοθεί προσοχή», δήλωσε η Kathryn Koch, συνεπικεφαλής του τμήματος fundamental equity της Goldman Sachs Asset Management, που επιβλέπει assets ύψους 1,5 τρισ. δολαρίων. Προ τριετίας, η Goldman μετονόμασε μια από τις στρατηγικές της σε Global Millennials Equity Portfolio, ένα αμοιβαίο κεφάλαιο που χρεώνει αμοιβή 1,9%, που μειώνονται στο περίπου 1,1% για τους θεσμικούς πελάτες. Τα περιουσιακά στοιχεία του fund ανέρχονται σε 101 εκατ. δολάρια.

«Είναι μια δημογραφική ομάδα την οποία θέλουμε να καλύψουμε με την πάροδο του χρόνου», είπε η κα Koch.

Όμως, μπορεί να μην είναι εύκολο να κερδίσουν αυτή τη δημογραφική ομάδα. Οι Millennials θα μπορούσαν να δουν θετικά τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά funds και τα funds διακυβέρνησης που είναι αυτή τη στιγμή της μόδας, όμως μπορεί να αγριέψουν με τη στήριξη προς μεγάλες πολυεθνικές όπως η BlackRock ή η Goldman που κυριαρχούν στον κλάδο του fund management. Η προτίμηση των Millennials για προϊόντα χαμηλού κόστους θα μπορούσε επίσης να περιορίσει τη συνεισφορά που έχουν στα έσοδα τα funds με συγκεκριμένα θέματα.

«Οι Millennials θα είναι μεγάλοι αγοραστές προϊόντων asset management στο μέλλον, αν και δεν ήταν έτσι στο παρελθόν», σύμφωνα με την Amanda Walters, senior manager της Casey Quirk, τμήματος της Deloitte. «Οι asset managers ψάχνουν για οποιονδήποτε τρόπο μπορούν να απευθυνθούν σε αυτή την αυξανόμενη δεξαμενή κεφαλαίου».

Για την ώρα, τα ποσά που επενδύονται σε funds που φέρουν ταμπέλα millennial παραμένουν μέτρια. Η Global X έχει assets ύψους μόλις 66 εκατ. δολαρίων στο Millennial ETF, ενώ η PGI έχει assets 2,1 εκατ. δολάρια. Όμως τα νούμερα αυτά μπορεί σύντομα να αυξηθούν.

«Οι Millennials θα εκπροσωπήσουν μια μεγάλη βάση πλούτου -η κάλυψή τους σήμερα θα είναι σημαντική για το μέλλον» σημείωσε η κα Walters. «Οι asset managers θέλουν να γνωρίζουν πώς να κάνουν τους Millennials να μπουν από την πόρτα και πώς θα τους κρατήσουν».

© The Financial Times Limited 2019. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v