Τι είναι ένα αμερικανικό αυτοκίνητο. Ισως κάποιος σκεφτεί ένα Mastang που παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Κι’ όμως, όπως σημειώνει στο παραπάνω video ο Peter Campbell των Financial Times μόνο το 50% του οχήματος έχει κατασκευαστεί στις ΗΠΑ.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι από τους πλέον παγκοσμιοποιημένους κλάδους. Εχει αναπτύξει ένα τεράστιο δίκτυο εργοστασίων ανά τον πλανήτη, το οποίο, όμως, τώρα απειλείται από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας.
Αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Οι πωλήσεις επιβραδύνουν στις ΗΠΑ και οι καταναλωτές αλλάζουν συμπεριφορά. Η General Motors σχεδιάζει να βάλει λουκέτο σε τέσσερα εργοστάσια για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος, ωστόσο, είναι η Κίνα. Για πολλές εταιρείες αντιστοιχεί στο 50% της κερδοφορίας τους. Μετά από τρεις δεκαετίες ανάπτυξης όμως, η κινεζική αγορά φρενάρει.
Αρκετές εταιρείες δεν συμμετέχουν στην φετινή έκθεση στο Ντιτρόιτ σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν πόρους. Αλλά και σε αυτούς που μετέχουν υπάρχει προβληματισμός. Τα τελευταία τριάντα χρόνια η αγορά είναι πολύ ώριμη δηλώνει ο Mark Wakefield της AlixPartners. Κινείται κυκλικά με αποκλίσεις 20-25% από την κορυφή ως το ναδίρ, εξηγεί. Δεν αναμένεται να είναι τώρα μεγαλύτερη η κάμψη, αλλά η συγκυρία είναι δύσκολη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να κάνουν τεράστιες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Αυτός, καταλήγει, είναι και ο λόγος που δεν βλέπουμε πολλά νέα μοντέλα.
Περπατώντας στην έκθεση βλέπει κανείς πολλά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Λίγα είναι τα ηλεκτροκίνητα. Αυτό προκαλεί ερωτήματα, δεδομένου ότι τα τελευταία είναι το μέλλον. Η απάντηση απλή: δεν μπορούν σήμερα να βγάλουν κέρδη από αυτά…
© The Financial Times Limited 2019. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation