Στην παρουσίαση της νέας σειράς Apple Watch, ο COO της εταιρείας Τζεφ Γουίλιαμς ενθάρρυνε το κοινό να θαυμάσει τον σχεδιασμό του ρολογιού. Είναι, είπε, «απλά πανέμορφο».
Η αισθητική της τετράγωνης, πλακοειδούς συσκευής είναι αμφιλεγόμενη. Αλλά η τελευταία βερσιόν αναμένεται ούτως ή άλλως να αυξήσει τις πωλήσεις. Τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά του, το Apple Watch έχει βρει τον προορισμό του ως μια εξειδικευμένη ιατρική συσκευή. Μπορεί να αναγνωρίσει αν αυτός που το φοράει έπεσε και να καλέσει τις πρώτες βοήθειες. Μπορεί να τον ειδοποιήσει αν οι καρδιακοί του παλμοί δεν είναι στα φυσιολογικά επίπεδα. Με ένα νέο αισθητήρα, θα έχει τη δυνατότητα να διαβάζει ένα ηλεκτροκαρδιογράφημα, το πρώτο καταναλωτικό προϊόν που μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.
Δεν προκαλεί έκπληξη που η μετοχή της Fitbit υποχώρησε 6%.
Τα χαρακτηριστικά αυτά ενισχύουν την επιτυχία του προσανατολισμένου στο hardware επιχειρηματικού μοντέλου της Apple. Οι μικροβελτιώσεις και τα νέα χαρακτηριστικά στα υφιστάμενα προϊόντα σε υψηλότερες τιμές φέρνουν συνεχώς έσοδα, ανεβασμένα κατά 17% στο τελευταίο τρίμηνο. Αλλά με τον λόγο της τιμής προς τα κέρδη στο 16, η μετοχή είναι σχετικά φθηνή σε σχέση με τις μετοχές των υπόλοιπων τεχνολογικών κολοσσών.
Το Apple Watch είναι ήδη το ρολόι με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, σύμφωνα με την εταιρεία. Είναι αδύνατο να εξακριβώσει κανείς συγκεκριμένα νούμερα πωλήσεων από την κατηγορία «λοιπά προϊόντα», αλλά το πιθανότερο είναι πως αντιστοιχούν στο μεγαλύτερο μέρος της αύξησης 37% το προηγούμενο τρίμηνο.
Ακόμα και αν το smartwatch αποδειχθεί μεγάλη επιτυχία και οι πωλήσεις διπλασιαστούν, δεν υπάρχει η πιθανότητα να αμφισβητήσει την κυριαρχία του iPhone. Tα «λοιπά προϊόντα» αντιστοιχούσαν μόλις στο 7% των εσόδων της Apple το τρίτο τρίμηνο του έτους. Οι πωλήσεις του iPhone αντιστοιχούσαν σε πάνω από το 50%. Αυτό σημαίνει πως η άνοδος της τιμής του νεότερου μοντέλου iPhone στο επίπεδο-ρεκόρ των 1.099 δολαρίων θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στα βραχυπρόθεσμα κέρδη της Apple.
Η τιμή των 999 δολαρίων της περασμένης χρονιάς θεωρήθηκε ένα ρίσκο που απέδωσε. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα. Μια ελαφρώς μεγαλύτερη οθόνη και ένας ισχυρότερος επεξεργαστής, μαζί με ένα πιο κλασάτο χρυσό χρώμα, αποτελούν ένα ελκυστικό πακέτο. Οι διπλές κάρτες SIM, ένα εξαιρετικά δημοφιλές χαρακτηριστικό στην Ασία, δείχνουν πως υπάρχει γεωγραφική στόχευση στις προβλεπόμενες πωλήσεις.
Ο κίνδυνος είναι μήπως η απειλή του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς σε κινεζικά αγαθά αξίας 200 δισ. δολαρίων πυροδοτήσει έναν εμπορικό πόλεμο που θα αλλάξει τα πρότζεκτ αυτά και θα αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της Apple στο εσωτερικό.
Η Apple έχει ξεκαθαρίσει ότι οποιαδήποτε αύξηση θα μεταφερθεί και στους πελάτες. Πάλι καλά που θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.
© The Financial Times Limited 2018. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation