Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.

Το ερώτημα αν ήρθε η ώρα αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι παραπάνω από επίκαιρο στη Δυτική Ευρώπη. Ο διαφορετικός τρόπος οδήγησης και τα πλεονεκτήματα αντιμέτωπα με το κόστος και την αυτονομία.

Ηρθε τελικά η ώρα να αγοράσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Το ερώτημα μπορεί να ακούγεται κάπως ρητορικό στην Ελλάδα, δεδομένου ότι σε αντίθεση με χώρες, όπως η Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, ελάχιστα έχουν γίνει ώστε να υπάρχουν στους δρόμους υποδομές φόρτισης. Είναι απολύτως βέβαιο, ωστόσο, ότι τα επόμενα χρόνια θα τεθεί και εντός συνόρων μετ’ επιτάσεως.

Στην Βρετανία τα διλήμματα είναι πιο άμεσα, όπως φαίνεται και στο παραπάνω βίντεο. Σε αυτό τεστάρεται το ισχυρότερο μοντέλο της Tesla με την νέα Astron Martin. Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό: το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο οποίο η ενέργεια μεταδίδεται άμεσα στους τέσσερις τροχούς κερδίζει σε επιτάχυνση καθώς με κάτω από 3 δευτερόλεπτα φτάνει τα 60 μίλια. Το βάρος των μπαταριών, όμως, που έχει ως αποτέλεσμα το μοντέλο της Tesla να ζυγίζει πάνω από δυο τόνους και να τερματίζει δεύτερο στην πίστα.

Στη Βρετανία η Tesla έχει εγκαταστήσει δίκτυο δωρεάν γρήγορης φόρτισης και ο οδηγός μπορεί να το εντοπίσει εύκολα μέσω του υπολογιστή του αυτοκινήτου. Εξασφαλίζει ότι σε 20 λεπτά φορτώνεται ενέργεια για να κινηθεί το όχημα 100 μίλια. Αν θέλεις, όμως, πλήρη φόρτιση θα πρέπει να περιμένεις πολύ περισσότερο.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δουλεύουν διαφορετικά από τα βενζινοκίνητα. Όταν αφήνεις το πόδι από το γκάζι το όχημα αρχίζει να φρενάρει και μέρος της ενέργειας τροφοδοτεί τις μπαταρίες. Είναι αθόρυβο, ενώ δεν υπάρχουν ταχύτητες.

Ένα κύμα νέων ηλεκτρικών μοντέλων από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπει στην αγορά δίνοντας περισσότερες επιλογές στους οδηγούς. Υπάρχουν, όμως και τα μειονεκτήματα. Μεταξύ αυτών η τιμή, η αυτονομία και το δίκτυο φορτιστών.

© The Financial Times Limited 2018. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v