Πώς το σκληρό Brexit πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία

Κίνδυνο κατάρρευσης στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας αντιμετωπίζουν οι εργοστασιακές μονάδες. Το εναλλακτικό μοντέλο που εισηγούνται οι οπαδοί του Brexit και οι δυσκολίες εφαρμογής.

Τεράστιο θα είναι το πλήγμα για τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, αν τελικά γίνει πραγματικότητα το «σκληρό Brexit», όπως εξηγεί ο Peter Campbell στο παραπάνω βίντεο.

Η πιθανότητα να κληθεί να πληρώσει δασμούς μεταφράζεται σε ένα πλήγμα 1,2 δισεκατομμυρίων στερλινών τον χρόνο για την Jaguar Land Rover, εξαλείφοντας το σύνολο των κερδών της, κάτι που θα την ωθήσει να εξετάσει μεταφορά της παραγωγής εκτός χώρας.

Ολες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τονίζουν ότι μακροπρόθεσμα θα τεθεί σε κίνδυνο το σύνολο της παραγωγής τους στη Μεγάλη Βρετανία καθώς δεν είναι μόνο οι δασμοί. Οι βιομηχανίες λειτουργούν στη βάση ενός πολύπλοκου συστήματος προμήθειας υλικών, με ορισμένα από αυτά να φτάνουν στα εργοστάσια ακόμα και λίγα λεπτά πριν χρειαστούν στη γραμμή παραγωγής. Πάνω από τα μισά εισάγονται από τη Γηραιά Ηπειρο και σήμερα δεν περνούν τελωνειακό έλεγχο. Αν αυτό ανατραπεί, οι συνέπειες είναι προφανείς καθώς θα ανατραπεί το μοντέλο λειτουργίας τριάντα ετών.

Στο τέλος της ημέρας, η βιομηχανική παραγωγή στηρίζεται στην ανταγωνιστικότητα. Όλα τα εργοστάσια ανά τον κόσμο διαγωνίζονται για την παραγωγή ενός νέου μοντέλου και οι δασμοί αποτελούν τεράστιο μειονέκτημα για τα εργοστάσια που βρίσκονται στη Βρετανία έναντι αυτών που είναι στην ηπειρωτική Ευρώπη. Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μονάδες εκτός Μεγάλης Βρετανίας και θα μπορούσαν να μεταφέρουν παραγωγή.

Οι οπαδοί του Brexit λένε ότι η έξοδος από την ΕΕ σημαίνει ότι η χώρα θα είναι ελεύθερη να κάνει διμερείς συμφωνίες για εξαγωγές χωρίς δασμούς σε όλο τον κόσμο. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι περισσότεροι όμιλοι που κατασκεύασαν μονάδες στη Μεγάλη Βρετανία, όπως οι ιαπωνικοί, το έκαναν για να πωλούν στην Ευρώπη.

Ηδη εξάγεται το 80% όσων κατασκευάζονται και μια αλλαγή αυτού του μοντέλου συνεπάγεται τεράστια ζημιά στην εφοδιαστική αλυσίδα και στο υφιστάμενο μοντέλο λειτουργίας.

© The Financial Times Limited 2018. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v