Στο κυνήγι της δημιουργίας καλύτερων μπαταριών έχει επιδοθεί ο πλανήτης καθώς πολλαπλασιάζεται ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σε αυτή τη μάχη, το λίθιο γίνεται ολοένα και πιο κρίσιμο υλικό, με αποτέλεσμα κράτη και εταιρείες να έχουν επιδοθεί σε αγώνα για να καλύψουν τη ζήτηση.
Η Κίνα έχει την πλειοψηφία της αγοράς, ακολουθούμενη από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης η Μεγάλη Βρετανία επενδύσει για καλύτερη τεχνολογία στις μπαταρίες αντί να μπει στην κούρσα της μαζικής παραγωγής.
«Κλειδί» στη μάχη είναι οι φυσικοί πόροι, όπως εξηγείται στο video. Εκτός από το λίθιο αφορούν αλουμίνιο, νικέλιο, κοβάλτιο, γραφίτη και μαγγάνιο, υλικά που εντοπίζονται στο Κονγκό, στη Δυτική Ακτή της Νοτίου Αμερικής και στη Χιλή καθώς και στην Αυστραλία.
Το 2015 κατασκευάστηκαν 1,9 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 30 εκατομμύρια έως το 2025. Ετσι για όλους δύο είναι οι βασικές στρατηγικές: να εξασφαλίσουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας πρώτη ύλη και σε τεχνολογία που θα καθορίσει πόσο φθηνά και αποτελεσματικά θα τροφοδοτούν οι μπαταρίες τα οχήματά τους.
© The Financial Times Limited 2017. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation