Πάνω ή κάτω από τη γη; Αυτό είναι το ερώτημα που τίθεται όταν ερχόμαστε μπροστά στη νέα επανάσταση στις μετακινήσεις. Κι’ αυτό γιατί μπορεί η προσοχή όλων να είναι στραμμένη στα αυτοδηγούμενα οχήματα, αυτά όμως δεν μπορούν να δώσουν απάντηση στο μποτιλιάρισμα.
Στο βίντεο η Leslie Hook, ανταποκριτής των Financial Times στο Σαν Φρανσίσκο, εξηγεί ότι υπάρχει εταιρεία που υπόσχεται ότι ως το 2020 θα λειτουργήσει δίκτυο ιπτάμενων ταξί σε Λος Αντζελες, Ντάλλας και Ντουμπάι. Εκτιμά δε ότι εν τέλει η τιμή αυτού το οχήματος θα φτάσει να είναι ανάλογη ενός αυτοκινήτου.
Βέβαια θα πρέπει να λυθούν μια σειρά από προβλήματα. Η κάθετη απογείωση απαιτεί πολύ ενέργεια και αυτό σημαίνει βαριές μπαταρίες. Από την άλλη οι κανόνες ασφάλειας πτήσεων σε αστικές περιοχές είναι ιδιαίτερα αυστηροί.
Αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι κοιτούν σε διαφορετική κατεύθυνση: υπόγεια. Ένα τεράστιο δίκτυο μικρών σε διάσταση τούνελ στο οποίο τα οχήματα ταξιδεύουν πάνω σε ειδική πλατφόρμα.
Τα παραδοσιακά τούνελ έχουν μεγάλη διατομή και γι’ αυτό είναι ακριβά και η κατασκευή τους χρονοβόρα. Μειώνοντας τη διάμετρο στο μισό μπορείς να κατασκευάσεις ένα τούνελ ταχύτερα και με τρεις έως τέσσερις φορές μικρότερο κόστος.
Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν. Είναι, όμως, πιθανό σε αυτή την κούρσα να κερδίσουν οι πιο απλές ιδέες…
© The Financial Times Limited 2017. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation