Επενδυτική στροφή στις αγορές εμπορευμάτων

Τι προβλέπουν Citi και Barclays για το 2018. Πώς βοηθάει η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες. Ο παράγοντας του πετρελαίου αλλά και ο ρόλος της κινεζικής πολιτικής για το περιβάλλον.

Επενδυτική στροφή στις αγορές εμπορευμάτων
  • του Emiko Terazono (Λονδίνο)

Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου και η εύρωστη παγκόσμια ανάπτυξη συνέβαλαν στη μεγαλύτερη αύξηση του ποσού των χρημάτων που επενδύθηκαν σε εμπορεύματα, των τελευταίων τεσσάρων ετών, σύμφωνα με τη Citigroup.

Το υπό διαχείριση ενεργητικό στα εμπορεύματα έφτασαν τα 445 εκατ. δολάρια το Νοέμβριο, αυξημένα κατά σχεδόν 25%, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αμερικανικών τραπεζών, καθώς μικροεπενδυτές και θεσμικοί επενδυτές έβαλαν κεφάλαια.

Η φετινή αύξηση του ενεργητικού σε εμπορεύματα ακολουθεί τις μεγάλες ροές του 2016, όταν η συγκεκριμένη κατηγορία σημείωσε την πρώτη καθαρή εισροή από το 2012. Κάποιοι προβλέπουν ότι η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη κατά τα επόμενα δύο χρόνια θα συντηρήσει περαιτέρω την όρεξη για εμπορεύματα.

Η ανοδική τάση στην τιμή του πετρελαίου είναι το «κλειδί». Το Brent έχει φτάσει τα 65 δολάρια το βαρέλι,  χάρη και στη συμφωνία για περικοπές στην παραγωγή, που έκαναν χώρες εντός και εκτός ΟΠΕΚ.

Το φαινόμενο «backwardation» στο πετρέλαιο (το αργό άμεσης παράδοσης διαπραγματεύεται σε υψηλότερες τιμές από μεταγενέστερες ημερομηνίες) το έχει κάνει ελκυστικό για να τηρήσουν θέσεις long. Αυτή η δομή επιτρέπει στους επενδυτές που μετακυλίουν τις θέσεις τους, να τις πωλούν σε υψηλότερη τιμή και να αγοράζουν ξανά σε χαμηλότερη.

Η ισχυρή κινεζική ζήτηση έχει βοηθήσει τα βιομηχανικά μέταλλα να υπεραποδώσουν σε σχέση με άλλα εμπορεύματα, στο μεγαλύτερο μέρος του 2017. Η απόφαση του Πεκίνου να δώσει προτεραιότητα στον περιορισμό της ρύπανσης έχει βάλει περιορισμούς στα ορυχεία και τα χυτήρια για πολλά βασικά μέταλλα και μεταλλεύματα, συμπεριλαμβανομένων του χάλυβα και του άνθρακα.

Εν τω μεταξύ, οι υψηλές προσδοκίες για ηλεκτρικά οχήματα και μέταλλα που χρησιμοποιούνται σε μπαταρίες έχουν ανεβάσει την τιμή του χαλκού, του νικελίου και του κοβαλτίου. Ο χαλκός κερδίζει περίπου 20% από την αρχή του χρόνου και τελεί υπό διαπραγμάτευση στις 6.585 δολάρια ανά τόνο, έχοντας προηγουμένως, τον Οκτώβριο, ξεπεράσει τις 7.000 δολάρια. 

Το φετινό ράλι σε πολλά εμπορεύματα τους έχει κάνει όλους πιο προσεκτικούς, προειδοποιώντας ότι η αγορά δεν είναι σε θέση για άλλο «supercycle» εμπορεύματος, τροφοδοτημένο από τη δυνατή ανάπτυξη στην Κίνα, που έχει οδηγήσει αρκετά εμπορεύματα να έχουν υψηλά ρεκόρ, την τελευταία δεκαετία.

Οι αναλυτές της Barclays δήλωσαν ότι παρά τους υποστηρικτικούς παράγοντες στην αγορά του χαλκού, «παραμένουμε επιφυλακτικοί για τις τιμές από τώρα και στο εξής και πιστεύουμε ότι η ζήτηση θα χαλαρώσει το 2018, καθώς θα αρχίσει να υποχωρεί ο ενθουσιασμός για την πιστωτική τόνωση της Κίνας και η προσφορά από νέα ορυχεία θα αρχίσει να μπαίνει στην αγορά».

Η Citi προειδοποίησε ότι το υπό διαχείριση ενεργητικό (AUM) στα εμπορεύματα μπορεί να φτάσει στο υψηλότερο σημείο τους επόμενους μήνες. Οι αναλυτές της τράπεζας είναι απαισιόδοξοι σχετικά με το brent και το αμερικανικό μεσοπρόθεσμης παράδοσης, στο δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Δεδομένου ότι το αργό είναι η μεγαλύτερη συνιστώσα των κυριότερων δεικτών βασικών εμπορευμάτων, θα μπορούσε να τα επηρεάσει. 

© The Financial Times Limited 2017. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v