Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα αυτοκίνητα των «πλουσίων» και ο Σκυλακάκης - Πούλησε τον… Αδωνι ο Μαρινάκης - Tips για τη Safe Βulkers

Τα παραλειπόμενα από τη συνέντευξη της Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, οι κινήσεις της Capital Product Partners και πώς ο αναπληρωτής υπουργός δικαιολόγησε τη μη παρέμβαση για μείωση στην τιμή της βενζίνης.

Τα αυτοκίνητα των «πλουσίων» και ο Σκυλακάκης - Πούλησε τον… Αδωνι ο Μαρινάκης - Tips για τη Safe Βulkers

ΒΕΝΖΙΝΗ: Δεν μας φθάνει η αγωνία ποια… λυπητερή θα πληρώσουμε πρώτη, της ΔΕΗ, του σούπερ μάρκετ ή θα φουλάρουμε το αυτοκίνητο, ακούμε και τις παράδοξες δηλώσεις από πλευράς πολιτικών που ολοένα και πληθαίνουν, προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.

Έτσι, εχθές, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θ. Σκυλακάκης, επιχειρώντας να αιτιολογήσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν έχει παρέμβει στην εκτίναξη της τιμής των καυσίμων, μειώνοντας τον ΕΦΚ, μας είπε ότι η βενζίνη είναι περίπου... είδος πολυτελείας και ότι οι φτωχοί δεν έχουν αυτοκίνητο.

Ως εκ τούτου, επειδή καύσιμα βάζουν οι «πλούσιοι», με 2-3 αυτοκίνητα, η κυβέρνηση δεν μειώνει τον φόρο για να μην εξυπηρετήσει μόνο αυτούς. «Θα κάνουμε μία μείωση φόρου που θα ωφελεί κατά κύριο λόγο τους πιο πλούσιους και θα αφήνει απροστάτευτους τους φτωχότερους, φαίνεται παράλογο», σχολίασε ο υπουργός, κάνοντας λόγο για «αντιστρόφως προοδευτικό φόρο».

Το μεγαλύτερο κομμάτι των συνταξιούχων και πάρα πολλοί άνεργοι δεν έχουν αυτοκίνητο, εκτίμησε δε. (Ακούστε εδώ το ηχητικό της συνέντευξης στο 10:40).

Δεν θα μπούμε στον πειρασμό να κρίνουμε τα αυτονόητα, τονίζοντας ότι δεν ζούμε στη δεκαετία του... 1960 και ότι το αυτοκίνητο αποτελεί είδος πρώτης ανάγκης -και μονόδρομο ασφαλών μετακινήσεων εν μέσω πανδημίας.

Θα περιμένουμε όμως από τον υπουργό -και την κυβέρνηση- το σχέδιο μείωσης πιο «δίκαιων» φόρων όπως ο ΦΠΑ, για να ανακοπεί το κύμα ακρίβειας…

 

SAFE BULKERS: Μπορεί η διοίκηση της Safe Βulkers του γνωστού εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου να μην αναφέρθηκε κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο ομόλογο που εκδίδει η εταιρεία στο ΧΑ, ωστόσο προέκυψαν πολύ σημαντικά στοιχεία που ενδιαφέρουν το επενδυτικό-αποταμιευτικό κοινό.

Πρώτον, ότι πρόκειται για ένα management που έχει ιστορία πολλών δεκαετιών στον κλάδο και για μια εταιρεία που είναι ιδιοκτήτρια 40 πλοίων, είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από το 2008, με τρέχουσα κεφαλαιοποίηση 427 εκατ. δολαρίων, με free float της τάξεως του 60% και χωρίς να έχει δημιουργήσει ποτέ κάποιο πρόβλημα.

Δεύτερον, είναι προφανές ότι η Safe Bulkers έχει ευνοηθεί έντονα από την εκτίναξη των ναύλων, καθώς μέσα στο εννεάμηνο του 2021 μείωσε τον δανεισμό της κατά 198 εκατ. ευρώ.

Τρίτον, προνόησε να παραγγείλει έγκαιρα εννέα νέα πλοία, που θα αρχίσει να παραλαμβάνει από το επόμενο τρίμηνο, με «κλεισμένες» τιμές που είναι κατά πολύ χαμηλότερες από τις τρέχουσες. Μετά και τις παραγγελίες αυτές, διαθέτει στόλο σαφώς μικρότερης μέσης ηλικίας σε σχέση με την αγορά και σαφώς πιο προσαρμοσμένο στις αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις που θα υπάρξουν από το 2025 και μετά.

Τέταρτον, η υπάρχουσα ρευστότητα σε συνδυασμό με τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την ομολογιακή έκδοση θα δώσουν τη δυνατότητα στην εταιρεία για εκμετάλλευση αγοραστικών ευκαιριών και την αγορά πλοίων, που προκύπτει για όποιον κατέχει μετρητά.

Πέμπτον, η διοίκηση εκτιμά ότι η ναυλαγορά θα συνεχίσει να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα τουλάχιστον κατά τη διετία 2022-2023, καθώς η ζήτηση μεταφορικού φορτίου αναμένεται να αυξηθεί πάνω από 4,5% ετησίως, ενώ οι νέες ναυλώσεις πλοίων μείον τα scrap θα κινηθούν γύρω στο 2% τον χρόνο.

Με ενδιαφέρον λοιπόν οι επενδυτές περιμένουν το εύρος στο οποίο θα κυμανθεί το επιτόκιο της ομολογιακής έκδοσης, προκειμένου να πάρει τις τελικές του αποφάσεις.

 

CAPITAL PRODUCT PARTNERS: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης πούλησε τον «Αδωνι». Μην πάει ο νους σας στο… κακό, δεν αναφερόμαστε στον γνωστό υπουργό αλλά στο M/V «Adonis», την πώληση του οποίου ολοκλήρωσε στα τέλη Δεκεμβρίου η Capital Product Partners του γνωστού εφοπλιστή.

Για την ιστορία, το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ πουλήθηκε έναντι σχεδόν 50 εκατ. δολαρίων, με τη ναυτιλιακή να εγγράφει λογιστικά κέρδη από την πώληση ύψους 21,4 εκατ. ευρώ.

Η κίνηση ενίσχυσε τα κέρδη της ναυτιλιακής, τα οποία υπερτριπλασιάστηκαν την προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας σχεδόν στα 100 εκατ. δολάρια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v